توسعه ورزش همگانی در راستای ارتقاء سلامت عمومی

استاندار مازندران به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش بر توسعه ورزش همگانی در راستای ارتقاء سلامت عمومی و تقویت نشاط اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران با صدور پیامی، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش به جامعه پرتلاش ورزش مازندران در همه سطوح، بر توسعه ورزش همگانی در راستای ارتقاء سلامت عمومی و تقویت نشاط اجتماعی تاکید کرد.

متن کامل پیام استاندار مازندارن به شرح زیر است:

اهمیت، جایگاه تعیین کننده و اثرات مطلوب ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در جامعه و خانواده و هدایت آحاد مردم به ورزش‌های همگانی در راستای تامین تندرستی و پویایی و ارتقاء سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی بر کسی مستور و پوشیده نیست.

ورزش، رمز سلامت، راستی و نیرومندی و مانع سستی، کژی و کاستی است. امروزه، که آمار بیماری‌های مختلف نشانگر کم تحرکی و عدم توجه به ورزش در زندگی اجتماعی است و ضمن تحت تاثیر قراردادن سلامت و نشاط خانواده و جامعه، هزینه گزافی را به این دو نهاد و جامعه درمانی کشور تحمیل می‌کند، بر همه ماست تا با نهادینه کردن فرهنگ ورزش بویژه ورزش همگانی به عنوان یک اصل و نیاز اساسی در میان جوانان و آحاد مردم، گام بزرگ و اصولی را برای قدم نهادن در مسیر جامعه‌ای سالم و پرتحرک و دارای نشاط اجتماعی و عاری از بیماری برداریم و نهضت ورزش برای همگان را در محیط‌های مختلف اجتماعی، آموزشی، اداری راه بیندازیم.

مازندران دارای جوانان نخبه و بی مثال در رشته‌های ورزشی است و همواره ثابت کرده است که در افتخارآفرینی‌های بزرگ برای ورزش کشور سهم بسزا و تعیین کننده‌ای در میادین و صحنه‌های ورزشی خطیر داشته است، لذا بر مدیران و برنامه ریزان این بخش فرض است که ضمن تقویت ورزش پایه، تشویق پیشکسوتان و چهره‌های جهانی رشته‌های ورزشی، زمینه را برای بلوغ و شکوفایی ورزش قهرمانی و پهلوانی مازندران آماده کنند و استعداد یابی ورزشی را از پایه و محیط‌های آموزشی آغاز نمایند تا پرچم پراهتزاز کشور به دست ورزشکاران مازندران همواره در بلندی و افتخار بماند و بستر داشتن جامعه‌ای سالم تمهید شود.

اینجانب هفته تربیت بدنی و ورزش را به جامعه پرتلاش ورزش و جوانان مازندران در همه سطوح و مدیران و کارکنان ساعی اداره کل و ادارات ورزش و جوانان سراسر استان تبریک می‌گویم و امیدوارم با مجاهدت شبانه روزی؛ زمینه را برای تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در جهت توسعه ورزش همگانی و تقویت نشاط اجتماعی فراهم سازند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران

انتهای پیام/ س

صدور پیام تبریک مسئولان به مناسبت هفته تربیت بدنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.