گامی به سمت مکانیزاسیون هرچه تمام‌تر کشاورزی در استان مرکزی

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از پرداخت تسهیلات برای مکانیزاسیون هر چه تمام‌تر کشاورزی در این استان خبر داد.

گامی به سمت مکانیزاسیون کامل کشاورزی در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛بابایی ،رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۶۱۰ میلیارد ریال منابع مالی برای افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی امسال به استان اختصاص یافت که تاکنون ۲۵ درصد این اعتبارات برای خرید انواع ماشین آلات بخش کشاورزی جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

بابایی افزود: متقاضیان دریافت ۹۵ درصد این منابع مالی نیز برای خرید انواع تجهیزات کشاورزی از جمله تراکتور و کمباین به بانک‌های عامل معرفی شده است.

او گفت: اکنون اعتبار مورد نیاز برای خرید تجهیزات و ماشین آلات بخش کشاورزی در استان وجود داشته و متقاضیان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان مرکزی تا پایان سال گذشته را یک و ۶۵ صدم اسب بخار در هکتار عنوان کرد و افزود: با جذب این اعتبارات ۲ دهم اسب بخار در هکتار به ضریب مکانیزاسیون استان اضافه می‌شود.

بابایی گفت: ۱۴ هزار ۴۱۳ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی شامل ۴۳۸ دستگاه کمباین و ۱۳ هزار و ۹۷۵ دستگاه تراکتور در استان مرکزی وجود دارد.

او افزود: هزار و ۲۲۶ دستگاه این ماشین آلات دارای سن کمتر از ۲۰ سال، ۲ هزار و ۷۰۳ دستگاه بین ۱۳ تا ۲۰ سال و پنج هزار دستگاه بالای ۲۰ سال و فرسوده هستند.

انتهای پیام / الف

افزایش مکانیزاسیون کشاورزی با پرداخت تسهیلات در استان مرکزی

برچسب ها: کشاورزی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.