مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پایان فعالیت‌های مکانیکی آبخیزداری و آبخوان داری تا پایان دی ۹۸

حسین پور گفت: عمده فعالیت‌های مکانیکی آبخیزداری و آبخوان داری تا پایان دی در تمامی استان‌ها خاتمه پیدا می‌کند.

ابوالقاسم حسین پور مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته پیرامون اجرای برنامه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در سال ۹۸ اظهار کرد: امسال در تمامی حوزه‌های آبخیز کار‌ها را زودتر فعالیت‌های اجرایی پیرامون آبخیزداری و آبخوان داری را زودتر آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌ها به طور متوسط استانی ۶۰ درصد انجام شده است، افزود: در مجموع بیش از ۶۰ درصد فعالیت‌ها مربوط به حوزه آبخیزداری و آبخوان داری در کشور بوده است.

به گفته حسین پور، عمده فعالیت‌های مکانیکی آبخیزداری و آبخوان داری تا پایان دی در تمامی استان‌ها خاتمه پیدا می‌کند.

مدیر کل  دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها از افزایش ۲ برابری اعتبارات آبخیزداری در سال ۹۸ خبر داد و گفت: براساس پیش بینی‌ها یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۸ به عملیات آبخیزداری و آبخوان داری اختصاص می‌یابد که مرحله دوم تخصیص اعتبارات در ماه‌های آتی صورت خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: ۶۱ درصد وسعت کشور را مناطق خشک و فراخشک تشکیل می‌دهد / افزایش ۱.۶ درجه دمای کشور طی ۴۰ سال اخیر


وی با اشاره به اینکه سیل واقعیتی انکار ناپذیر است، افزود: ایران کشوری سیل خیز است که پدیده سیل به سبب شرایط اقلیمی و قهری رخداد قطعی است، از این رو سازمان جنگل‌ها و مراتع با اقدامات پیشگیرانه آبخیزداری و آبخوان داری در نظر دارد که میزان وقوع سیل را بین ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس نقشه‌های پهنه بندی تنها در ۴ درصد مناطق کشور سیل خیزی ناچیز است و در مابقی نقاط کشور امکان سیل وجود دارد که این امر نشان می‌دهد فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان داری در به تعویق انداختن وقوع سیل نقش مهمی دارد که برای تمامی مسئولان ملموس است.

حسین پور با تاکید بر ضرورت توسعه آبخیزداری و آبخوان داری گفت: با توجه به آنکه در ۱۴ میلیون هکتار مطالعه آماده اجرا در کشور وجود دارد، از این رو ضرورت توسعه آبخیزداری و آبخوان داری بیش از گذشته است که به همین خاطر سازمان جنگل‌ها آمادگی دارد با تخصیص اعتبارات این امر مهم را تحقق دهد.

مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل‌ها در پایان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در کشور تصریح کرد: حفظ خاک، کنترل رسوب و مهار فرسایش به مباحث مدیریت ریسک سیل، پیشگیری از خسارت سیل، حفظ آب، پایداری آب در چرخه‌های طبیعت و اکو سیستم‌های طبیعی در سطح کشور از جمله مزایای فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان داری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

وقوع سیل واقعیتی انکار ناپذیر در کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار