آموزش صنایع دستی خاتم به ۱۶۰ هنرجو

رئیس میراث فرهنگی شهرستان خاتم گفت: ۱۶۰ نفر هنر جو در تابستان صنایع دستی بومی خاتم را آموزش دیده اند.

عباس قدیریان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: تابستان امسال در مجموع ۱۵ دوره آموزشی در زمینه صنایع دستی بومی منطقه تشکیل شده و تعداد ۱۶۰ نفر هنرجو آموزش دیده اند که در نوع خود نسبت به آموزش صنایع دستی در سطح شهرستان کم نظیر است.

او افزود: در پایان دوره آموزشی کارت و گواهی مهارت و آموزش صنایع دستی به هنرجویان داده شد که به واسطه آن می‌توانند از تسهیلات کم بهره موجود برای راه اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغال در این زمینه استفاده کنند.

قدیریان اظهار داشت: هفت دوره کلاس آموزش گلیم بافی، از صنایع دستی بومی و خاص شهرستان خاتم، در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شامل روستا‌های احمد آباد، قلعه محمد کریم خان، هادی آباد، و منطقه شهری کرخنگان و بوروئیه خوانسار برگزار شد.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان خاتم افزود: همچنین چهار دوره آموزشی سرمه دوزی و کیف دوزی نیز در مرکز آموزش صنایع دستی اداره میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

در پایان تابستان و در هفته گردشگری، نمایشگاهی از دستاورد‌ها و دست ساخته‌های هنر جویان این مرکز در اداره میراث به مدت یک هفته برپا شد.

انتهای پیام/ی

۱۶۰ نفر هنر جو در تابستان صنایع دستی بومی خاتم را آموزش دیده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار