بیش از ۸۰ هزار زائر در موکب‌های اوقاف کردستان اطعام شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اطعام بیش از ۸۰ هزار زائر اربعین حسینی در موکب‌های اوقاف استان از نخستین روز فعالیت تاکنون خبر داد.

بیش از ۸۰ هزار زائر در موکب‌های اوقاف کردستان اطعام شدندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار داشت: با گذشت ۱۰ روز از آغاز به کار سه موکب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مرز خسروی، اجرای نیت موقوفات اهل سنت در سنندج و حضرت سید الشهدا (ع) در بیجار اطعام و پذیرایی از زائران اربعین حسینی از مرز ۸۰ هزار نفر گذشت.

او افزود: در موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت روزانه چهار تا پنج هزار نفر اطعام می‌شوند و با توجه به قرار گرفتن این موکب در محل تردد زائران شمال غربی کشور به سمت کربلا درچند روز گذشته، زائران استقبال بی‌سابقه‌ای از این موکب داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: همچنین با همکاری هلال احمر و سپاه بیت المقدس کردستان، چندین چادر و یک اردوگاه مجهز جهت اسکان موقت زوار در شهر سنندج در نظر گرفته شد که تا امروز بیش از ۲ هزار زائر در این اماکن اسکان یافته‌اند.

او یادآور شد: تاکنون از سوی مردم خیر و نیک اندیش استان بیش از ۴۰۰ میلیون ریال کمک غیرنقدی به موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت اهدا شده که ۱۵۰ میلیون ریال این کمک‌ها متعلق به حساب شخصی استاندار کردستان بوده است.

حجت الاسلام کاروند اظهار داشت: ۴۰ نفر از کارکنان اوقاف، ماموستایان، هیات امناء و خدام اماکن متبرکه در این مواکب مشغول فعالیت هستند و خدمت رسانی به زائران تا چند روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت.

اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان با همکاری متولیان موقوفات سه موکب را در سنندج، بیجار و مرز خسروی برای پذیرایی از زائرین اربعین راه اندازی کرده است.

انتهای پیام/ز

۸۰ هزار زائر در موکب‌های اوقاف کردستان اطعام شدند

برچسب ها: اربعین 98 ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.