صادرات گیاهان دارویی دانش بنیان از استان مرکزی به ۷ کشور

اولین شرکت دانش بنیان تولید گیاهان دارویی ایران در استان مرکزی محصولاتش را به ۷ کشور صادر می‌کند.

صادرات گیاهان دارویی دانش بنیان از استان مرکزی به ۷ کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،اولین شرکت دانش بنیان تولید گیاهان دارویی ایراندر استان مرکزی ضمن قطع وابستگی مواد اولیه تولید دارو‌های گیاهی به کشور‌های خارجی علاوه براینکه از خروج ارز جلوگیری می‌کند با رونق تولید ۵ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم دارد ومحصولاتش را به ۷ کشور صادر می‌کند.

لاله حجازی، مدیرعامل شرکت داروسازی در گفت وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: سالانه ۲۰ میلیون عدد محصول دارویی در این شرکت تولید می‌شود که ۱۰ درصد آن به ۷ کشور از جمله تاجیکستان، گرجستان، افغانستان، روسیه، عراق، کانادا و چین صادر می‌شود.

حجازی افزود: این شرکت داروسازی تولید کننده دارو و فرآورده‌های آرایشی- بهداشتی و غذایی بر پایه مواد مؤثره گیاهی است که در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده و گیاه در این محصولات به صورت مستقیم، اسانس و عصاره وارد محصول می‌شود.

او اضافه کرد: ۶ هزار متر طرح توسعه خطوط تولید از الویت‌های این شرکت داروسازی است که با اتمام آن، صادرات این مجموعه تا ۴ برابر افزایش می‌یابد که این امر نقش مهمی در رونق تولید ملی در کشور دارد و قطع وابستگی به خارج از کشور برای تهیه مواد اولیه، صادرات محصول نهایی جایگزین مواد خام، کاهش خروج ارز از کشور و افزایش ارزش افزوده از دستاورد‌های این شرکت دارویی است.

بوعلی‌سینا برای اولین بار اسانس را کشف کرد

دختر مرحوم حسین حجازی، بنیانگذار این شرکت داروسازی بیان کرد: پدرم در یکی از کتاب‌ها پس از خواندن این مطلب که بوعلی‌سینا برای اولین بار اسانس را کشف کرده برآشفته شده، تصمیم می‌گیرند اسانس را که یک ایرانی آن را کشف کرده به همه بشناسانند و کارخانه‌ای با سرمایه‌ای زیر صفر و ۱ کارگر راه اندازی می‌کند که امروز همان کارخانه کوچک به ۱۰ کارخانه با ۵ هزار نفر اشتغالزایی تبدیل و رویای او محقق شده است.

مهدی امامی، مدیر کارخانه تولید داروی گیاهی در استان مرکزی هم گفت: این شرکت ۱۵۰ نوع محصول در گروه‌های داروی انسانی، دارو‌های دامی، دارو‌های طب سنتی، مکمل‌های غذایی و محصولات آرایشی بهداشتی در ۴ واحد تولیدی مایعات، کپسول نرم (سافت ژل)، نیمه جامدات (جهت تولید انواع کرم، پماد و ژل) و جامدات (جهت تولید انواع قرص و کپسول) تولید و سالانه ۱۰ محصول جدید به سبد محصولات خود اضافه می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.