رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی / زمینه سازی برای دستیابی به بازارهای جهانی آغاز شد

زادبوم گفت: ستاد الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت، مجددا فعالیت خود را برای رسیدگی به امور ایران در این سازمان آغاز کرد.

 

پیگیری برای عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی/ زمینه سازی ایران برای دستیابی به بازارهای جهانیحمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزییات الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت, اظهار کرد: ستاد الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت پیش از این تشکیل شده بود اما دلایل مختلفی منجر به توقف فعالیت آن شد؛ امروز با همکاری دفتر همکاری‌های چند جانبه وزارت امور خارجه کشور، این ستاد مجدد فعالیت خود را برای رسیدگی به امور مربوط به حوزه تجارت جهانی  موضوعات پیرامون آن آغاز کرده است.

او بیان کرد: در حال حاضر ایران عضو ناظر در WTO است اما برای آن که بتوانیم  موضوع الحاق را پیگیری کنیم  مقدمات لازم باید  فراهم سازی شوند؛ یکی از اصلی‌ترین دلایل تشکیل این ستاد پیگیری مسائل مهم تجارت جهانی بوده که بارها ذکر شده است.

زادبوم با اشاره به لزوم ایجاد آمادگی و زمینه مناسب برای استفاده از برخی خدمات سازمان تجارت جهانی, ادامه داد: موافقت نامه‌هایی در سازمان جهانی تجارت وجود دارد که استانداردهای جهانی در زمینه تجارت بین الملل را تعیین می‌کند؛ با توجه به این موضوع  کارشناسان سازمان توسعه تجارت ایران باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند که در ارتباط با سایر کشورها به آن‌ها کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: اجبار به ثبات نرخ ارز توجیه اقتصادی ندارد/وضعیت مناسب صادرات محصولات فولادی


رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به شرایط فعلی کشورمان در سازمان تجارت جهانی،  به ایجاد هماهنگی‌های مختلفی در سطوح متفاوت نیاز است, بنابراین ستاد هماهنگی الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی فعال شد که بعد از این با حضور معاونان وزرای ذیربط در حوزه اقتصادی به فعالیت خود ادامه داده و زمینه‌های لازم را برای دستیابی به اهداف ایران در تجارت جهانی فراهم کند.

او تصریح کرد: نوجه داشته باشید که تشکیل این ستاد به معنای الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی نیست بلکه بنا داریم با انجام این کار عضویت ناظر فعلی کشورمان را در این سازمان پیگیری و اقدامات لازم را برای تهیه زیرساخت‌های ضروری و الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی فراهم کنیم.

زادبوم با تاکید بر بررسی مسائل مربوط به سازمان جهانی تصریح کرد: موضوع الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی را در طول زمان  پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

الحاق ایران به سازمان جهانی تجارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همون قبليِ
۰۸:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
تجارت جهاني.....
!!!!!
آخرین اخبار