نماینده، ولی فقیه در کردستان:

مراسم اربعین امسال باعث وحدت و همبستگی بیشتر در بین مسلمانان شد

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به عظمت برگزاری مراسم اربعین سال جاری، افزود: این مراسم با عظمت باعث همبستگی و وحدت بیشتر در بین مسلمانان شد.

مراسم اربعین امسال باعث وحدت و همبستگی بیشتر در بین مسلمانان شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی ضمن اشاره به برگزاری موفق مراسم پیاده رویی اربعین در سال جاری، اظهار داشت: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومن است و این مهم در آموزه‌های دینی ما مورد تاکید و توجه جدی قرار گرفته است.

او ادامه داد: هر فرد مسلمانی باید شعائر اسلامی را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و زیارت اربعین حسینی یکی از مسائل مهمی است که هر ساله با عظمت هر چه تمامتر دنبال و پیگیری می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به جلوه‌های ماندگار اربعین سال جاری، افزود: مراسم امسال علیرغم تمامی کارشکنی‌های دشمنان اسلام و مسلمین در اوج عزت و اقتدار هر چه تمامتر برگزار شد.

او گفت: امسال در اربعین تمامی آزادگان جهان فارغ از اینکه پیرو کدام مذهب و حتی دین نیز هستند در مراسم اربعین شرکت کرده و هیچ کسی قوم و نژاد خود را به رخ دیگری نمی‌کشید و این مهمترین دستاورد برگزاری مراسم اربعین برای مسلمانان جهان و حتی بشریت است.

او ضمن اشاره به فداکاری‌ها و ایثار مردم در مسیر راهپیمایی اربعین به ویژه از سوی مردم کشور عراق، گفت: در طول مسیر راهپیمایی صحنه‌های ماندگار و زیادی از ایثار و فداکاری مردم به چشم می‌خورد و این یکی از دستاورد‌های مهم و ماندگار برای مراسم امسال است.

آیت الله حسینی شاهرودی بیان کرد: در مراسم امسال دشمن تمامی تلاش خود را به کار بست تا از عزت و عظمت آن کم کند، ولی مردم با حضور خود بار دیگر صحنه‌های زیبایی از حضور خود در صحنه و همچنین برپا داشتن دستورات دینی را به نمایش گذاشتند.

او گفت: در واقع می‌توان گفت که مراسم امسال اربعین باعث وحشت و ترس دشمنان دین مبین اسلام شد چرا که آن‌ها تمامی توطئه‌های خود را به کار بسته بودند تا برگزاری این مراسم جلوگیری کنند، ولی نه تنها این توطئه‌ها کارساز نبود که حتی امسال مراسم با حضور پرشورتری نیز برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: تنها از کشور ماه بیش از ۳.۵ میلیون زائر راهی مراسم اربعین شدند و از دیگر کشور‌های منطقه و اسلامی نیز میلیون‌ها نفر خود را به این مراسم رساندند و این مهم در پخش تصاویر مراسم در شبکه‌های مختلف رسانه‌ای به خوبی مشخص بود.

او با اشاره به اینکه شعار امسال که حب الحسین یجمعنا بود، گفت: این شعار در فضای حقیقی و مجازی که هشتک هم بود بیان گر این است که همه انسان‌ها از هر طیف و گروهی، از هر دین و آیینی به سوی امام حسینی (ع) حسین می‌آیند، چون امام حسین (ع) مظهر همه خوبی هاست و الگوی همه آزادگان جهان است.

او گفت: امام حسین (ع) معشوق همه انسان‌های خدا دوست است و عشق یک ویژگی انسانی و فطری است و، چون این عشق خدایی است در فضای مجازی و حقیقی حب الحسین یجمعنا در همه حالت حرف اول را می‌زند و حرکتی که در فضای مجازی شروع شد رتبه اول را کسب کرد.

او با اشاره به تاثیرگذاری این اقدام در فضای مجازی، بیان کرد: این اقدام باعث می‌شود تا همه جهانیان که شاید امام حسین (ع) را نشناسند وقتی این شعار را ببینند به دنبال منشا این شعار بروند و به نحوی جهان با راه امام حسین (ع) آشنا شوند که این حرکت در فضای مجازی ستودنی و قابل تقدیر است و این حرکت هم نوعی حرکت در نشر راه امام حسین (ع) است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برگزاری مراسم امسال بدون حتی کوچکترین مشکلی به وجود نیامد و این مهم بار دیگر ثابت کرد که مراسم اربعین دارای تاثیرگذاری بالایی است.

انتهای پیام/ز

اربعین امسال باشکوه تر از سال پیش بود

برچسب ها: اربعین 98 ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.