ورورد ۱۰ درصد پرندگان مهاجر به تالاب‌های مازندران

رئیس اداره حیات وحش مازندران گفت:تاکنون ۱۰ درصد از جمعیت پرندگان با سرد شدن هوا به تالاب‌های استان مهاجرت کردند.

ربیعی رئیس اداره حیات وحش مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، با اشاره به آغاز مهاجرت پرندگان به تالاب های استان، گفت:تاکنون بخش اندکی از جمعیت پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های مازندران شده اند،که پیش بینی می‌شود این جمعیت تا اواخر آذرماه کامل شود.

او با بیان اینکه پرندگانی مانند خودکا، برخی گونه‌های مرغابی وارد تالاب‌های مازندرانشده اند، افزود:پرندگانی دیگری مانندغاز‌ها، فلامینگو‌ها و  اردک‌های سر سفید و حنایی هنوز به استان نیامده اند.

ربیعی گفت:پرندگانی مانند درنا که پارسال به تالاب‌های مازندران نیامدند، انتظار میرود امسال وارد استان شوند.

او با اشاره به ممنوع بودن شکار این پرندگان و صادر نکردن پروانه شکار ،گفت: مشکلی با شکار پرندگان به روش‌های سنتی مانند  دوما وجود ندارد.
 
ربیعی گفت: اجرای طرح بازرسی مشترک برای بیماری‌های فصلی مانند نیوکاسل و آنفولانزا بین اداره کل دامپزشکی و محیط زیست استان با ورود پرندگان مهاجر و زمستان گذران به تالاب‌ها و آبگیر‌ها هر ساله انجام می‌شود.

رئیس اداره حیات وحش مازندران افزود: مازندران به دلیل قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان، آب هوای خوب و معتدل، وجود شرایط تغذیه‌ای غنی و بارش‌های پاییزی مکان مناسبی برای این مهمانان پاییزی است به گونه‌ای که بیش از ۸۰۰ آب بندان و تالاب در مازندران که در فصول سرد سال بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون قطعه پرنده را به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/س
 

آغاز ورود پرندگان مهاجر به مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار