اختصاص ۸۱ هکتار از باغات شهرستان گرمی به کشت انار/پیش بینی برداشت ۱۵ تن انار از هر هکتار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت:۸۱ هکتار از باغات شهرستان گرمی به کشت انار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امیر بدرزاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی گفت: شهرستان گرمی دارای ۲ هزار و ۵۷۸ هکتار انواع باغات سیب، گلابی، گیلاس، آلبالو، شلیل، هلو و زرد آلو می‌باشد که از این میزان ۸۱ هکتار آن به باغات انار اختصاص یافته است.

او افزود: ارقام کاشته شده در این شهرستان شامل ملس ساوه می‌باشد که از لحاظ طعم و زنگ و بازار پسندی از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی افزود: با توجه به مراقبت‌های صورت گرفته از باغات انار این شهرستان پیش بینی می‌شود از هر هکتار ۱۵ تن محصول برداشت شود.

بدرزاده بیان کرد: ارقام کاشته شده انار در این منطقه تماما مقاوم به کرم گلوگاه بوده و از این لحاظ از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و بازدید‌های متعدد کارشناسی نیز بیانگر عدم وجود این آفت در باغات می‌باشد.

لازم به توضیح است که از میوه انار، آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار تهیه می‌شود. از پوست انار برای تهیه رنگ‌های سنتی استفاده می‌شود، از پوست انار برای دباغی کردن پوست و از گل انار برای برخی مصارف دیگر استفاده می‌گردد.

جوشانده انار که از جوشاندن پوست انار در آب بدست می‌آید، برای بر طرف کردن برخی از بیماری‌های گوارشی و گلو درد، یک داروی گیاهی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

برداشت انار از باغات شهرستان گرمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.