برداشت بیش از ۱۸ هزار تن برنج در سیمرغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ از برداشت بیش از ۱۸ هزار تن برنج، امسال از ۳ هزار ۱۶۵ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

رجب فلاح زیلتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،با اشاره به تولید بیش از ۱۸ هزار تن برنج امسال در این شهرستان گفت:هزار و ۶۵۰ هکتار از شالیزار‌های سیمرغ به کشت ارقام محلی و هزار ۵۱۵ هکتار آن به کشت ارقام پر محصول اختصاص یافت.

او افزود:از مجموع ۳ هزار ۱۶۵ هکتار از شالیزار‌های شهرستان سیمرغ، بیش از ۶۰ درصد به صورت مکانیزه و مابقی به صورت سنتی انجام شده است.

فلاح زیلتی با بیان اینکه ۹۵۵ هکتار از شالیزار‌های این سیمرغ امسال به کشت مجدد برنج و رتون اختصاص یافت، گفت:تاکنون بیش از ۶۰ هکتار از شالیزار‌های پرورش برنج رتون این شهرستان برداشت شده است.

او افزود:بیش از ۹۹ درصد از شالیزار‌های این شهرستان امسال به صورت مکانیزه با کمباین مخصوص برنج و دوروگر و مابقی به صورت سنتی برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ گفت:در ۵۰۰ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان زنبور تریکو گراما برای کنترل بیولوژیک کرم ساقه خوار برنج توزیع شد.

انتهای پیام/س

آمار برداشت برنج در شهرستان سیمرغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار