استاندار آذربایجان غربی در سمینار فرمانداران استان:

زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات سرلوحه فعالیت مجریان انتخابات در استان باشد

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات سرلوحه فعالیت مجریان انتخابات در استان باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محمدمهدی شهریاری استاندار  آذربایجان غربی در سمینار فرمانداران استان با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در امسال گفت: زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات سرلوحه فعالیت مجریان و دست اندکاران انتخابات در استان باشد.

او بر لزوم قانون مندی و رعایت بی طرفی در برگزاری انتخابات نیز تاکید و خاطرنشان کرد: این اطمینان باید در مردم حاصل شود که مجریان انتخابات، امانت دار رای آن‌ها هستند؛ افزایش اعتماد عمومی از مهم‌ترین عوامل ارتقای مشارکت سیاسی است که باید مدنظر فرمانداران قرار گیرد.

مقام عالی استان با تاکید بر لزوم نظارت مستمر و دقیق فعالیت‌های تبلیغاتی نیز افزود: تمام فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌ها که در موعد مقرر انجام خواهد گرفت باید در چهارچوب قانون باشد و تخطی از این امر تخلف محسوب می‌شود.
 

استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزد‌های انتخاباتی ممنوع است

استاندار آذربایجان غربی همچنین گفت: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نامزد‌های انتخاباتی ممنوع است و لازم است فرمانداران در شهرستان‌ها به این موضوع نظارت داشته باشند؛ در صورت مشاهده تخلف استفاده از امکانات دولتی برای معرفی و تبلیغ نامزد‌های انتخاباتی بدون شک با متخلفان برخورد خواهد شد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود از بهبود شاخص‌های توسعه در استان خبر داد و گفت: علی رغم تمامی مسائل و مشکلات، شاخص‌های اقتصادی و توسعه استان رو به بهبود است.

وی افزود: آذربایجان غربی در پاییز و زمستان سال گذشته رتبه دوم و در بهار و تابستان امسال رتبه نخست کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار را کسب کرده است.

مقام عالی استان ادامه داد: میزان صادرات استان در ۶ ماهه سال جاری نیز از مرز ۱ میلیارد دلار گذشته و پیش بینی می‌کنیم تا آخر سال به ۲ میلیارد دلار برسد.

کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، آذربایجان غربی در تابستان سال جاری بیشترین کاهش نرخ بیکاری در میان استان‌های کشور را داشته است.

شهریاری در ادامه از فرمانداران خواست اهتمام ویژه را در جهت جذب سرمایه گذاری، توسعه گردشگری، افزایش اشتغال، ایجاد واحد‌های بوم گردی و استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای رشد و توسعه شهرستان‌ها داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.