در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

دولت یا سازمان تأمین اجتماعی؛ چه کسی از زیر بار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شانه خالی می‌کند؟

پاسکاری دولت و تأمین اجتماعی با یکدیگر برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تمامی ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با رشد نرخ تورم و گرانی ها قشر خاصی از جامعه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

بازنشستگان، که حالا در سن  پیری دیگر شغلی ندارند، چشم و امیدشان به حقوق بازنشستگی‌شان است، چراکه در دوره خدمت‌شان هرماه حق بیمه پرداخت کرد‌ه‌اند تا در سن کهنسالی با فراغ بال از حقوق بازنشستگی‌شان بهره‌مند شوند.

موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان مدتی است مطرح شده است تا شاید کمکی باشد برای افزایش حقوقشان؛ اما هرچه زمان می‌گذر معلوم نیست که همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی  مشخص می‌شود و حتی این هم مشخص نیست که متولی اصلی اجرای این قانون کیست؟ دولت یا سازمان تأمین اجتماعی؟

پاس کاری دولت و سازمان تأمین اجتماعی به یکدیگر برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تمامی ندارد و وقتی از سازمان تأمین اجتماعی می‌پرسیم تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی معلوم می‌شود؟ می‌گویند دولت باید منابع را تأمین کند و بودجه برای اجرای این قانون را تخصیص دهد، اما خبری از دولت نیست و دود به تعویق افتادن اجرای این قانون تنها در چشم بازنشستگان می‌رود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز بار‌ها در صحبت‌های خود تاکید کرده که دولت باید منابع را تخصیص دهد و خود سازمان نمی‌تواند بدون حمایت دولت حقوق بازنشستگان را افزایش دهد.

مصطفی سالاری درباره تأمین منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان است.

سالاری بیان کرد: در جلساتی که با رئیس جمهور داشتیم به همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره شده است و دولت باید منابع لازم برای همسان سازی را از راه‌های مختلف تأمین کند.

او افزود: دولت ابتدا باید منابع مورد نیاز را برای همسان سازی تأمین کند سپس حقوق بازنشستگان را افزایش یابد، چراکه اگر تعهد دهد و به تعهد خود پایند نباشد مشکلاتی ایجاد خواهد شد بنابراین با آمادگی کافی باید این اقدام را انجام دهد.


بیشتر بخوانید: دولت باید منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان را تامین کند 


بازنشستگانی که ۳۰ سال عمر خود برای خدمت رسانی به دولت گذاشته اند حالا با رشد تورم و گرانی‌های موجود، حقوق کم بازنشستگی کفاف زندگیشان را نمی‌دهد و معلوم نیست چه زمانی تکلیف حقوق کم آن‌ها معلوم می‌شود.

در بند ب ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه که مربوط به همسان سازی حقوق است، آمده است: «سازمان تأمین اجتماعی موظف است مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی کند.»

با توجه به این بند وظیفه همسان سازی حقوق بازنشستگان بر عهده سازمان تأمین اجتماعی است و باید از منابع داخلی سازمان تأمین شود و تکلیفی بر دوش دولت برای این قانون نیست، اما سازمان تأمین اجتماعی منکر این موضوع است و می‌گوید بودجه لازم را باید دولت تأمین کند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در یازدهم مهرماه سال جاری که به شهر همدان سفر کرده بود درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تدارک هستیم از ماه‌های پایانی سال و به تدریج، همسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان درون سازمان تأمین اجتماعی با تکیه بر بودجه خود سازمان تا حد مقدور حل و فصل شود تا سال ۹۹ به نتیجه نهایی رسد.

همچنین او در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نیز بیان کرد: در دوره‌های متوالی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان دولت‌ها تعلل داشته اند، اما حق طبیعی بازنشستگان است که حقوق برابر مانند افرادی که مشغول به کار هستند دریافت کنند.

تأمین اجتماعی به دلیل شرکت‌های اقتصادی زیای که زیر مجموعه خود دارد سالانه درآمد‌های هنگفتی کسب می‌کند و دولت نیز زمانی که در پرداختی‌های خود با کمبود مواجهه می‌شود از این سازمان پول قرض می‌گیرد.

به همین دلیل دولت یکی از بدهکار‌های اصلی به سازمان تأمین اجتماعی است که در پرداخت بدهی‌های خود تعلل داشته است و هرچه این سازمان طلب خود را  درخواست می‌کند دولت  اقدامی نمی‌کند.

اگر دولت بدهی‌های خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند این سازمان می‌تواند همسان سازی حقوق را اجرا کند، اما تأمین اجتماعی برای اجرای این قانون و همسازی سازی حقوق بازنشستگان حرف دیگری دارد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز در این باره گفت: در صورتی که بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود، همسان سازی حقوق بازنشستگان هم می تواند اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز اجرا نشده است. دو سال است که این قانون معطل مانده و این عزیزان با ۳۰ الی ۳۵ سال سابقه کار حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند که کفاف زندگی آنها را نمی دهد.

او درباره موانع اجرایی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی مدعی است که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و اگر این مبلغ به آن پرداخت شود می تواند قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کند؛ دولت هم علی رغم اینکه در بودجه سال ۹۷ و ۹۸ موظف به پرداخت سالی ۵۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی بود، تنها ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.


بیشتر بخوانید: تأمین اجتماعی از دولت طلبکار است 


سیدمحمدعلی جنانی مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بند ب و همسان سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در بند ب ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه ذکر شده که سازمان تامین اجتماعی مکلف است در قالب قوانین مربوطه همسان سازی را اجرا کند.

جنانی بیان کرد: قوانین مربوط به ماده ۹۶ و ۱۱۱ است در ماده ۹۶ سازمان تامین اجتماعی موظف است سالی یک بار مجموع مستمری بازنشستگان خود را متناسب با نرخ تورم افزایش دهد به عنوان مثال در سال گذشته نرخ تورم ۲۶.۹ بوده و مستمری بازنشستگان ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: در ماده ۱۱۱ ذکر شده که سازمان تامین اجتماعی مکلف است که پرداختی‌های بازنشستگان حداقل دستمزد کارگران عادی کمتر نباشد و به همین علت بازنشسته‌ای که بر اساس قوانین آن بازنشسته شده از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آن کمتر مستمری بازنشستگی دریافت می‌کند.

مدیرکل امور فنی مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی افزود: اما اگر قرار باشد که سازمان خارج از این دو ماده قانونی اقدامی انجام دهد و همسان سازی را اجرا کند بر اساس بند ث ماده ۷ و ۷۰۱ برنامه ششم توسعه تعهد مازاد بر اعتبار است و باید پاسخگو باشد.

جنانی گفت: به همین علت منابع همسان سازی باید از سوی دولت تامین شود چرا که اگر سازمان خود این اقدام را انجام دهد تعهد مازاد بر اعتبار است.

او خاطرنشان کرد: به هر میزانی که دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بودجه تعیین کند و این بودجه تخصیص داده شود ما همسان سازی حقوق بازنشستگان را اجرا خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: زمان نامشخص برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی 


حالا مشخص نیست که چه کسی باید پاسخگو اجرای این قانون باشد هر سازمانی با پنهان شدن پشت قوانین از انجام وظایف خود شانه خالی می‌کنند و در این میان فقط به ضرر بازنشستگان است و تأمین اجتماعی و دولت از این پاس کاری‌ها سود می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
سلام شما رو به خدا یکم به فکر بازنشستگان تامین اجتماعی هم باشید این حقوق کم جوابگوی زندگی عیال واری نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
تا این دزدانی که سر کار هستند ومسولیت دارند وچند سالی میشود که جلوی این قانون را گرفته اند سازمان تامیین اجتماعی اراده اگر داشت باید با این آدم ها که جلوی اجرای این قانون را گرفته ومی گیرند برخورد وآنها را به عنوان خاطی مجازات می کرد که چهل میلیون نفر خانواده تامیین اجتماعی را از این اندک رفاه باز داشته ومجازات کرده اند این مسولین دزد صفت گرگ در لباس میش
Iran (Islamic Republic of)
شورانگیز
۰۱:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام .تو را خدا شما بگید با۱۵۰۰۰۰ میتوان زندگی کرد چرا افزایش حقوق نمیدید حداقل حقوق ها را سه میلیون بکنید یا خدا چقد گرونی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
آرزویم فقط این دنیا انتقام سخت است بشریت خودش ندیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
لطفا بدادمون برسید نذارید مردم تو فقر زندگی کنن
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۰۹ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سلام بخاطر خدا به دادما برسید داریم توی فقر دست وپامیزنیم پدرمن پانزده سال بیمه ریخته والان هشتصدهزارمیگیریم ولی همکارهاش باده سالسابقه بیمه دوبرابر مامیگیرن گناه ماچیه هرروز یه قانون وضع میشه حداقل یه کاری بکنید ماهم اندازه اونا بگیریم بخدا خیلی سخته سی روز باهشتصدهزار سرکردن
United States of America
مرادپور
۰۹:۳۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۸
سلام حقوق بنده یک میلیون و۶۰۰ است که تا ۱۵ ماه تمام میشود بقیه ۱۵ روز را بسختی میگذرانم شما بگیید چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
حداقل از خدا بترسید وحق بیوه زنها وپیر مردها را چندین سال است دارید استفاده میکنید مطمن باشید خداوند گلوی شما را میگیرد وباید در حق الناسی که میکنید جوابگوی میلیونها بازنشسته با حداقل حقوق خفت بار باشید واقعا متاسفم با این هم درامد گازی نفتی معادن وغیره چرا جوابگوی مردم وقشر ضعیف نیستید چون نفوذ اداری ندارند خدا که هست حداقل در سال جاری این کار را انجام دهید تا بیشتر از این اسیب نبینند ودستشان جلو فرزندان دراز نکنند که شرم اور است
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۶:۴۱ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
سازمان تامین اجتماعی حتی در بعضی مواقع به دولت وام میده!!
اونوقت نمیتونه همسان سازی کنه؟؟؟؟
اونایی که میگن همسان سازی یعنی چی؟
یعنی اینکه مثلا کارمند بازنشسته حقوقش با یه کارمندی که داره کار میکنه برابر بشه
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۲:۴۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
سلام .تامین جان امیدوارم حالتان خوب باشد اگر جویای حال من هستی .با حقوق ماهی ۱۵۰۰۰۰۰هزار تومان و۴ نفر خوب هستم وملالی دربین نیست بجز دوری دیدار عزیزتآن که آنهم بزودی تازه میگردد.تامین جان این حقوق هرچی خرج میکنیم ومسافرتهای خارجی میریم تمام نیمشه .خواهش میکنم فکری برای این خرجها و اسرافهاینمایید بی مورد
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۲:۴۶ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
سلام .تامین جان امیدوارم حالتان خوب باشد اگر جویای حال من هستی .با حقوق ماهی ۱۵۰۰۰۰۰هزار تومان و۴ نفر خوب هستم وملالی دربین نیست بجز دوری دیدار عزیزتآن که آنهم بزودی تازه میگردد.تامین جان این حقوق هرچی خرج میکنیم ومسافرتهای خارجی میریم تمام نیمشه .خواهش میکنم فکری برای این خرجها و اسرافهاینمایید بی مورد
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان حسینی
۰۰:۲۰ ۲۰ آذر ۱۳۹۸
با سلام وخسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
سید آوات زهرایی
۱۰:۲۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
با عرض سلام و ادب
خدمت دست اندرکاران عزیز و خدوم
سازمان تامین اجتماعی
امیدوارم که حالتان خوب باشد
و هیچ گونه غم و ناراحتی نداشته باشید
و همیشه شاد و خندان و سرحال و پر انرژی باشید
یک عرض کوچولو خدمت تان داشتم
لطفا حقوق بازنشستگان را دوبرابر بفرمایید
باتشکر فراوان
امیداست بنده را با الطاف بیکران خودتان
مستفیذ بفرمایید
و بنده نیز قول میدهم
دعاگویتان باشم
منتظر اقدامتان میمانم
وعده ما
روز اول اسفند
از اینکه مزاحم اوقات تان شدم
منو به بزرگی خودتان ببخشید
روز و روزگار تون خوش
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۸:۳۱ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
چرابودجه برای همسانسازس بازنشستگان کشوری موجوده ولی برای بازنشستکان تامین اجتماعی نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۶:۲۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۸
با سلام خبرنگار محترم
گزارش بسیار عالی بود بعلاوه اینکه این مبلغ بین آمار واقعی بازنشسته ها و مستمری بگیران تقسیم شود شگفت خواهد بود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
واقعا جای خجالت داره برای تامین اجتماعی که از پس ابتدایی ترین حقوق بازنشستگان بر نمیاد همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی بی ربط به دولت نیست تامین اجتماعی باید بودجه همسان سازی رو از دولت بگیره تا همسان سازی انجام بشه علی برکت الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
لطفا هر چه سریع تر همسانسازی اجرا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با حقوق یکمیلیون وششصدتومانی ومستاجر بودن وخانوداه پنج نفری وعدم دسترسی به سامانه معیشتی بازنشسته تامین اجتماعی چکار میشودکرد
Iran (Islamic Republic of)
Fatamah
۱۵:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
سلام واقعا با این تورم کاش همسان سازی انجام میگرفت .حتی وام ضروری هم که بازنشستگان کشوری دارند ما نداریم
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۴:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
مطمئن باشید افردای که از تامین اجتماعی حقوق بالای می گیرند و این وسط ضرر می کنند اینه نمی گزارند این کار صورت پذیر و بیشتر مدیران و روساکه حقوق و مزایای بالای داشتن و در زمان بازنشستگی هم بر اساس دوسال پایان خدمت حقوق بازنشستگی می گیرند،اینها خیلی ضرر می کنند اگر بخواهند مثل بقیه ملت حقوق بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
هر روزی که بر ما بگذره و مشکل مالی داشته باشیم رو چه طوری می خواهید پاسخ بدید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
دولت ، تامین اجتماعی ، مجلس ، بلاخره نوبت به ملت هم خواهد رسید انشاءالله آنروز زیاد دور نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خانم من در سال شهریور ۸۹ با ۵ سال دولت بازنشست شد ولی تامین اجتماعی میکوید تا دولت حق بیمه ۵ سال را ندهد ما هم حقوق را اضافه نخواهیم داد . دیوان عدالت اداری هم دو مرتبه شکایت کردیم ولی آنها هم جواب نمیدهند در صورتی که همکاران حقوق ۵ سال را دریافت کرده و میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خوبه اسمش تامینه والا ما ک هیچوقت تامین نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
#التماس تفکر
۱۲:۱۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
کسانی شانه خالی میکنند که به فکر تامین حقوقهای نجومی خود هستند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
لطفا خط فقرو درنظر بگیرن و بازنشسته ها رو از این بدبختی نجات بدن
همسان سازی بشه و یه کم بار از رو دوش این قشر بردارین پدر من بازنشسته ی تامین اجتماعیه همیشه خجالت زدس و نمی تونه زندگی خوبی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید رضا غلامرضایی
۱۱:۴۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با سلام با این مسئولین وقت تامین اجتماعی و دولت هیچ وقت همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را درست نمی کنند وقتی دولت مدیرعامل تامین اجتماعی را معرفی می کند چطور این مدیر عامل میتواند از دولت بخواهد که این قانون را اجرا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
پدرمن دوسال وچندماه دیگه بازنشسته میشه دیگه سنش خیلی بالاست وتوان کارونداره دوسل دیگه هشتادسالسش میشه فقط هفت سال واندی بیمه داره اگه بخوادبازنشسته تامین اجتماعی بشه حداقل بازنشستگیش پونصدهزارتومن بنظرتون پونصدهزارتومن برا ادمی ک سه تا دختر دم بخت دارن ودوتا پسر ک ازسن ازدواج میگذرن کافیه برا دختراش چطوری جهازبخره ایامیتونه با پونصدهزارتومن هم جهازبخره هم خرج خانوادشوبده بنظرتون همچین چیزی با این گرونی میشه ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
۳۰ سال کار حقوق ۱ میلیون و ۷۰۰ کلن تامین اجتماعی ۵ درصد شاید حقوقشون بالا باشه بقیه زیر ۲ میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
با این همه گرونی میگن بچه داربشین ازدواج بکنین و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
لطفا پیگیر حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اقا جان کسی که ده سال حق بیمه داده
با کسی که سی سال حق بیمه داده
چطور حقوقشون باید همسان سازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
عزیزم منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان با حقوق کارکنان است. ینی بازنشسته ها هم به تناسب کارکنان حقوق بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
یکبار برای همیشه موضوع همسان سازی و حل کنن بازنشسته ها از وعده و حرف خسته شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
بازنشسته ها همیشه در فقرن هیچوقت آرامش ندارن باقی مونده عمرشونو باید با بدبختی بگذرونن با حقوق زیر ۲ میلیون تومن
Iran (Islamic Republic of)
نشسته باز
۱۰:۵۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
خدا از سر تقیصرات دولت و مدیران تامین اجتماعی نگذره که این گونه حق کارگران را پایمال میکنند بروید دریافتی خود کارمندان تامین اجتماعی را ببینید !!!دون پایه حدود هفت میلیون درامد دارد!!! اما بدانید انک لبالمرصاد حالا کی و کجا چوبشو میخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
نمیدونم چرا پول و بودجه برای بازنشسته ها نیست بازنشستگی توی ایران یعنی فقر یعنی افسردگی و بن بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی فقط ۵ روز کفاف زندگیشونو می ده فریاد رسی ام ندارن خدا رحمت کنه دکتر نوربخش خیلی تلاش کرد برای همسان سازی ولی متاسفانه از دنیا رفت و بازنشسته ها رو با مشکلاتشون تنهاتر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
صدای بازنشسته های تامین اجتماعی به هیچ کسی و هیچ کجایی نمیرسه چندساله موضوع همسان سازی مطرح شده ولی هیچ اتفاقی نیفتاده همیشه زیر خط فقرن کی می تونه با ماهی ۱ میلیون و ۵۰۰ یا ۷۰۰ زتدگی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۳۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
فقط پاسکاری تامین اجتماعی حیاط خلوت دولت هست و فقط به فکر خودشان هستن کاری به بازنشستگان و مستمری بگیران ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
حوالتون ب خود خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تو رو بخدا پیگیری کنین این همسان سازی حقوق بازنشسته های تامیم اجتماعی و بدهی دولت به این سازمانو با حقوق ۱ میلیون و ۷۰۰ اکثر بازنشسته ها دارن بقیه عمرشونو میگذرونن و این دور از انصافه
-
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
علی لاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
دقیقا منظور از همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ آیا در صورت اجرا شامل حال تمام بازنشستگان خواهد شد؟ لطفا کسی اگر اطلاع دارد توضیح بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۹:۰۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
اگه یه پولی توش برا کله گنده ها داشت // مثل بنزین یه شبه تصویب میشد و اجرا // قبول دارید ؟؟
-
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
تامین اجتماعی سازمانی است که فقط پول از بیمه شده میگیرد ولی خدمات بسیار کمی ارائه می دهد و در عوض به کارمندان خودش خیلی خیلی خوب می رسد. کارمند دولتم و اشتباه کردم که صندوق بیمه خود را عوض نکردم و در صندوق تامین اجتماعی ماندم. پشیمانم پشیمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۶ آذر ۱۳۹۸
دولت فقط برای کارمندان دولت ، قانون دیگری هم اگر باشه فقط به نفع کارمندان دولت است .
تآمین اجتماعی یعنی چی ؟
اصلا بخش خصوصی آدم نیستن .
آخرین اخبار