رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

ایجاد اشتغال و استفاده از فناوری‌های نوین از اولویت‌های پژوهش است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: ایجاد اشتغال، تولید ثروت، رفع فقر و استفاده از فناوری‌های نوین در اولویت پژوهش‌های استان است.

ایجاد اشتغال و استفاده از فناوری‌های نوین از اولویت‌های پژوهش استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده در دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان کردستان، اظهار داشت: برخی موضوعات همچون ایجاد اشتغال، تولید ثروت، رفع فقر و استفاده از فناوری‌های نوین در پژوهش‌های استان باید در اولویت قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه تمام موضوعات مربوط به حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری باید در این کارگروه مطرح و تصمیم گیری شود، افزود: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی غیر از فصل یک و شش برای پژوهش اختصاص داده شده و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: دستگاه‌های عضو کارگروه محور‌ها و عناوین اولویت دار پژوهشی خود را به دبیرخانه کارگروه اعلام و پس از جمعبندی و ارزیابی منتشر می‌شود.

نصراللهی زاده یادآور شد: برخی پروژه‌ها و طرح‌های پژوهش محور در حوزه کشاورزی همچون کشت انتظاری سیب زمینی و سرشاخه کاری درختان گردو به مرحله کاربردی رسیده و نتایج خوبی از آن حاصل شده است.

انتهای پیام/ز

مهمترین کار در کردستان ایجاد اشتغال است

برچسب ها: اشتغال ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.