ارائه خدمات درمانی اورژانس به زائران اربعین در مرز شلمچه

مدیر اورژانس استان فارس از ارایه خدمات پزشکی به یکهزار و ۶۷۵ زائر حسینی در مرز شلمچه خبر داد.

محمدجواد مرادیان مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: یازده تیم امدادی اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس فارس برای خدمت به زائران سید الشهدا حضرت اباعبدالحسین (ع)، به مرز شلمچه اعزام شدند.

او با اشاره به درمان سرپایی یک هزار و ۶۱۰ نفر در کمپ‌های امدادی اورژانس فارس افزود: تیم‌های امدادی اورژانس فارس از بیست و یکم مهر در مرز شلمچه مستقر شده و به صورت ۲۴ ساعته به زائران حسینی، خدمات پزشکی ارائه می‌کنند که تاکنون ۶۹ نفر پس از دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان آبادان منتقل شدند.

مرادیان با اعلام تداوم استقرار تیم‌های امدادی اورژانس فارس تا پایان مراسم اربعین، گزارش داد: ارایه خدمات تیم‌های مستقر اورژانس فارس در مرز شلمچه که متشکل از ۴۳ کارشناس فوریت‌های پزشکی است، تا پایان مراسم اربعین و بازگشت کامل هموطنان از کشور عراق، ادامه دارد.

او توصیه کرد: بهتر است زائران حسینی پیاده روی خود را پس از نماز صبح آغاز کنند، زیرا در ساعات ابتدایی روز، امکان گرمازدگی کمتر است؛ از کفش‌های بنددار استفاده کنند؛ هر چند کیلومتر یک بار در موکب‌ها استراحت کنند؛ زائران حسینی به ویژه بیماران مبتلا به دیابت، مواد قندی مانند شکلات و بیسکوئیت به همراه داشته باشند تا در صورت افت قند، به سرعت از این مواد قندی استفاده کنند؛ در کوله پشتی خود، نام و شماره تلفن به همراه داشته باشند تا در صورت بروز حادثه احتمالی، قابل شناسایی و امداد رسانی باشند.

رئیس سازمان اورژانس فارس با این هشدار که بیشترین بیماری که ممکن است زائران حسینی به آن مبتلا شوند، بیماری‌های ریوی است، افزود: ضایعات پوستی، آفتاب سوختگی و بیماری‌های گوارشی نیز، از دیگر بیماری‌هایی هستند که ممکن است زوار به آن مبتلا شوند.
انتهای پیام/م

ارائه خدمات اورژانس به زائران حسینی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار