خبر تخریب بافت تاریخی شاهدیه تکذیب شد

معاون میراث فرهنگی استان یزد گفت: تخریبی در بافت تاریخی روستای ابرند آباد شاهدیه صورت نگرفته است.

علی اصغر صمدیانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  خبر تخریب بنای تاریخی در بافت تاریخی ابرند آباد شاهدیه را رد کرد و گفت: انتشار این خبر در فضای مجازی موجب رنجش خاطر مردم، هنرمندان و میراث دوستان شده است.

او افزود: این خانه‌ی تاریخی ۱۵ سال قبل، وقف حسینیه‌ای که در کنار آن قرار دارد می‌شود، و در قسمت باغ این خانه آشپزخانه‌ای برای حسینیه احداث شده که دیروز به دنبال شست و شوی دیگ‌های آشپز خانه آب حاصل از آن در باغچه‌ی این خانه رها شده، که وجود آب در آن به بنا آسیبی وارد نمی‌کند.


بیشتر بخوانید؛ نیسان آبی، مهمان ناخوانده خانه رفیعیان در بافت تاریخی یزد


منیژه جعفری، مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز با اشاره به اینکه خانه تاریخی روستای ابرند آباد در فهرست آثار ملی ثبت نشده است، گفت: هیچ گونه تعمدی در آب انداختن به زیر این بنا در کار نبوده و سازمان میراث فرهنگی پس از اطلاع اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به این خانه تاریخی را انجام داده است.

جعفری افزود: هرگونه تصمیم‌گیری و دخل و تصرف در بافت‌های تاریخی، به خصوص بافت‌های ثبت شده باید با نظر سازمان میراث فرهنگی انجام شود.

انتهای پیام/ی

تکذیب  خبر تخریب در بافت تاریخی شاهدیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار