مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبرداد:

۴۰ درصد صرفه جویی در هزینه احداث سرند‌های خطوط جدید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از صرفه جویی ۴۰ درصدی در هزینه های ساخت سرند‌های خطوط جدید کارخانه کود آلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،دکتر علی دهنوی با اعلام این خبر توضیح داد: خطوط جدید کارخانه کود آلی در سال گذشته با اصلاح حدود پنجاه درصدی در چیدمان فرآیند‌های پیش بینی شده (Layout) و طراحی تمام جزییات در سازمان مدیریت پسماند، از اواخر سال گذشته وارد مرحله اجرایی شد و تاکنون بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او ادامه داد: یکی از بخش های مهم این خطوط، سرند‌های دوار هستند که در هر خط جدید دو سرند دوار به جای یک سرند که در خطوط قدیم استفاده می¬شد، به کار رفته است که دو سرند کردن با آزمایشات کاربردی تست و مشخص شد تا ۱۳ درصد راندمان جداسازی پسماند‌های‌تر از سایر پسماند‌ها را افزایش خواهد داد.

دکتر دهنوی با اشاره به فرآیند همکاری با پیمانکاران جزء برای این پروژه، افزود: در اسفند ماه سال گذشته ساخت و خرید این سرند‌ها به مناقصه عمومی گذاشته شد و فقط یک شرکت در آن مناقصه حاضر گردید که آن شرکت هم به ازای هر سرند قیمت بالغ بر ۵۳۰۰ میلیون ریال (با ارزش افزوده) پیشنهاد داد که به علت ناعادلانه بودن قیمت، مناقصه باطل و مقررشد سازمان با توجه به نوسانات ارزی راساً نسبت به خرید مواد و مصالح طرح اقدام و با کمک پیمانکاران جزء، نسبت به ساخت سرند‌ها اقدام کند.
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند این سرند‌ها در حال حاضر ساخته و آماده نصب شده است.

او در خصوص تأثیرگذاری مدیریت بهینه در صرفه جویی هزینه¬ها بیان کرد: بررسی های نهایی نشان داده که قیمت هرکدام از این سرند‌ها با احتساب تورم سال جاری ومالیات برارزش افزوده کمتراز ۳۲۰۰ میلیون ریال بوده است که بالغ بر ۴۰ درصد صرفه جویی ایجاد کرده و در شرایط اقتصادی فعلی بسیار مهم و قابل توجه است.

دکتر دهنوی اضافه کرد: علاوه بر این، دانش طراحی این سرند‌ها که تغییرات مهمی نسبت به سرند‌های قبلی داشته در اختیار سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان قرار گرفته، اما متاسفانه برخی از افراد ناآگاه بدون توجه به شرایط حاکم بر پروژه ها و شرایط اقتصادی، روش های دیگری از جمله EPC را برای برای انجام طرح توصیه می کنند که ممکن است در شرایطی مناسب و با صرفه باشد، ولی لزوماً در تمام پروژه ها و شرایط دیگر قابل استفاده نیست.
 
 
انتهای پیام/ش
 
 
استفاده از دانش و تخصص داخلی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان 
 
برچسب ها: پسماند ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.