مصرف نمک به مرز هشدار رسید

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی بیان کرد: مصرف نمک در کشور ما دو تا سه برابر میزان استاندارد است. حداکثر میزان مجاز در مصرف نمک به صورت روزانه ۴ گرم است، اما در بعضی مناطق کشور ما به ۱۲ گرم هم می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، جعفری مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی گفت: در ۲۴ مهرماه هم زمان با سراسر جهان روز جهانی غذا را در کشور داریم که از طرف سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد با شعار "رفتار و عملکرد ما، آینده ما  رژیم غذایی سالم دنیای بدون گرسنگی " برنامه‌های مختلفی شروع می‌شود. با توجه به تغییر سبک زندگی ایجاد شده از نظر رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی، جوامع بشری به سمت بیماری‌های غیر واگیر، چاقی، سرطان و دیابت پیش می‌رود که امسال با این شعار که رژیم غذایی سالم با محور کاهش مصرف نمک، شکر، روغن و افزایش غذا‌های گیاهی، میوه، سبزی و دانه‌ها آموزش‌های مختلفی در سطح جامعه اجرا شود تا این برنامه کمک کند به اینکه جامعه به سمت سلامت و کنترل بیماری‌های غیر واگیر پیش رود.

او در ارتباط میزان مصرف نمک توسط ایرانیان نسبت به سایر جوامع اظهار داشت: متاسفانه مصرف نمک در کشور ما دو تا سه برابر میزان استاندارد است. حداکثر میزان مجاز در مصرف نمک به صورت روزانه ۴ گرم است که در بعضی مناطق به ۱۲ گرم هم می‌رسد که شامل نمکی می‌شود که به غذا اضافه می‌شود و نمکی که در مواد غذایی وجود دارد.

۲۵ درصد افرادی که بالای ۳۰ سال هستند مبتلا به فشار خون، ۱۱ درصد مبتلا به دیابت و ۵۰ الی ۶۰ درصد از افراد جامعه مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند که همه این آمار‌ها زنگ هشداری است برای تغییر سبک زندگی افراد که حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی در روز و تغییر در رژیم غذایی را داشته باشند و مصرف غذا‌های پرکالری و فست فود‌ها را به حداقل برسانند.
 
 
انتهای پیام/ش
 

هشدار مصرف نمک در ایران

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.