وزیر خارجه انگلیس: پارلمان نمی‌تواند مانع جانسون برای اجرای برگزیت شود

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد دولت رای کافی برای تصویب برگزیت در پارلمان این کشور را دارد.

دومینیک راب: پارلمان نمی‌تواند مانع جانسون برای اجرای برگزیت شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس امروز اعلام کرد به نظرمی رسد دولت رای کافی برای تصویب توافق برگزیت صورت گرفته از سوی بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور در پارلمان را داشته باشد.

وزیر خارجه انگلیس ابراز اطمینان کرد لندن در موعد مقرر ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. راب همچنین گفت: پارلمان نمی‌تواند مانع نخست وزیر در این زمینه شود. به نظر می‌آید تعداد رای کافی را در مجلس عوام داشته باشیم. این کاری است که هفته آینده انجام خواهیم داد.

در حالیکه چند روز پیش گزارش‌هایی مبنی بر توافق میان اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر برگزیت منتشر شد، پارلمان انگلیس دیروز در جلسه‌ای با تصویب متممی دولت لندن را موظف به تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا کرد و بوریس جانسون مجبور است در این باره با این اتحادیه وارد مذاکره شود. (اینجا)

در ابتدا جانسون اعلام کرد برای تمدید مهلت برکسیت با اتحادیه اروپا وارد مذاکره نمی‌شود و می‌کوشد به هر نحو ممکن لندن را در موعد مقرر یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند. بنابر مصوبه  پارلمان انگلیس، تصمیم‌گیری درباره خروج تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به تعویق افتاده است. در نهایت بوریس جانسون با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا برای تعویق زمان برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) درخواست کرد.

از زمان روی کار آمدن دولت جانسون، وی همواره تاکید کرده که با یا بدون توافق کشورش را در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار