رئیس سازمان ثبت احوال کشور:

پروژه کارت هوشمند ملی در کشور تقریبا رو به اتمام است

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ۶۲ میلیون نفر در کشور واجد شرایط دریافت کارت‌های هوشمند ملی هستند، گفت: با اتکا به تولید داخلی صدور آن در در حال انجام است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید درخشان‌نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور  ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران کل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه طی فرایند پروژه کارت هوشمند ملی در کشور تقریبا رو به اتمام است، افزود: اتکا به تولید داخلی در صدور کارت‌های هوشمند ملی مدنظر قرار گرفته است.

به گفته وی در تلاش هستیم تا با استفاده از ابزاری که در چاپخانه‌های کشور وجود داشته در سریعترین زمان ممکن کارت‌های هوشمند صادر شده و باقیمانده افراد نیز از خدمات موجود بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه ۶۲ میلیون نفر در کشور واجد شرایط دریافت کارت‌های هوشمند ملی هستند، یادآور شد: پس از صدور کارت‌های مذکور به بهره برداری رساندن کارت‌های هوشمند به صورت جامع با توجه به هدفگذاری‌های موجود در اولویت سازمان بوده و بدین منظور طرح‌هایی در برخی از استان‌های کشور به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد.

 ۵۰۰ ایستگاه سیار برای فرایند صدور کارت هوشمند در سراسر کشور

درخشان‌نیا به ابتکار استان اردبیل در صدور کارت‌های هوشمند ملی با استقرار ایستگاه‌های سیار برای خدمات دهی به جانبازان و معلولین و افرادی که در حواشی شهر‌ها قرار دارند اشاره کرد و افزود: این طرح در سازمان ثبت احوال کشور نیز با استقبال مواجه شد تا در سراسر کشور حدود ۵۰۰ ایستگاه سیار برای فرایند صدور کارت هوشمند درنظر گرفته شود.

وی به یکی دیگر از طرح‌های شاخص سازمان ثبت احوال همزمان با صدمین سال فعالیت این مجموعه در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با بهره برداری از سامانه تغییر نشانی رسمی شهروندان، چنانچه سرپرستان خانوار با تغییر سکونتگاه‌های خود مواجه شدند باید با مراجعه به درگاه تعیین شده مشخصات خود را اصلاح نمایند.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: نرم افزار تغییر نشانی رسمی شهروندان طراحی و پیاده سازی شده و به دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز ابلاغ شده تا با تعامل مناسب و فرهنگسازی برای تحقق این مهم در بین اقشار مختلف مردم در تلاش باشند.

درخشان‌نیا با بیان اینکه از لازمه‌های دستیابی کشور‌ها به توسعه پایدار و متوازن، دستیابی به آمار جامع و دقیق بوده تا میزان مهاجرت‌ها نیز به صورت دقیق مشخص گردد، افزود: با برخورداری از آمار مستند و دقیق تصمیم گیری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ساخت مدرسه و اماکن ورزشی، اجرای طرح‌های کارآفرینی و ... مطابق با اصول استاندارد پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.