صدای تولید

اشتغال زایی در گرو حمایت مسئولین

پرورش دهنده کبک در فردوس گفت: برای ایجاد اشتغال در حوزه تولیدات داخلی نیازمند حمایت مسولین هستیم.

محمدی پرورش دهنده کبک در فردوس  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  با اشاره به راه اندازی  کارگاه تولیدی پرورش دهنده کبک در سال 92 گفت: در ابتدای با هزار جوجه  کار تولیدی را شروع کردم.

او با اشاره به اینکه  اکنون  بیش از ۲۰هزار جوجه کبک در واحد تولیدی دارد افزود: از این تعداد ۱۰هزار کبک مولد و حدود ۱۲ هزار کبک پلواری  است.

محمدی  با بیان اینکه واحدی تولیدی آن‌ها ۱۳زیر مجموعه دارد که در شهرستان‌های استان و شهر‌های بزرگ مثل تهران و مشهد پراکنده است افزود:به دلیل پایین بودن قدرت خرید مردم در استان، نبود تبلیغات مناسب و عدم همکاری مسئولین با مشکلات عدیده مواجه هستیم.

پرورش دهنده کبک در فردوس  با بیان اینکه روندی اداری برای انجام کارها از حمله مشکلات اصلی کارمان هست  ادامه داد: از جمله آن اینکه یک نمونه خون گیری برای فروش کبک یک ماه انتظار لازم دارد که همین یک ماه به دلیل دادن خوراک به حدود ۱هزار کبک بین ۳تا۴میلیون به تولید کننده خسارت وارد می‌کند.

او اظهار کرد: در زمینه تولید هیچ گونه حمایتی وجود ندارد، پروانه تولید باطل شده، بیمه کارگر در چنین شرایطی قابل پرداخت نیست، دان به ما داده نمی‌شود، دامپزشکی هم با ما همکاری نمی‌کند.

محمدی ادامه داد: با وجود آنکه کبک واحد تولیدی ما از دان خوب، واکسن به موقع و برگه سلامت برخوردار است، ولی سیستم اداری به نحوی پیچیده است که ما نمی‌توانیم این پرنده را از خراسان جنوبی به رضوی منتقل کنیم.

او با اشاره به اینکه اکنون ۴ تا کارگر و ۲ نفر در بخش بسته بندی برای مجموعه تولیدی او با حقوق اداره کار و بیمه کامل کار می‌کنند گفت:چنانچه شرایط بازار و تولید به همین منوال پیش برود مجبور خواهیم شد تعدادی از این کارگران را اخراج کنیم.

پرورش دهنده کبک در فردوس عنوان کرد:در صورت حمایت مدیران استان از این واحد تولیدی می‌توانیم صد زیر مجموعه دیگر اضافه کنیم اشتغال زایی بالا به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام / ط آ

پرورش کبک در فردوس

برچسب ها: اشتغال ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار