اجرای سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در اندیمشک

سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در یادمان شهدای گمنام شهرستان اندیمشک به روی صحنه رفت.

محمد یاقوت پور کارگردان نمایش (خورشید کاروان) در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی نمایش (خورشید کاروان) بر اساس قصه تاریخی و مستندی نگارش شده که به واقعه پس از عاشورا و حرکت کاروان اسرا به سمت شام و بیتوته کردن کاروان اسرا در یک کلیسایی در نزدیکی‌های شام و منقلب شدن راهب مسیحی با مواجهه با سر مقدس حضرت امام حسین (ع) می‌پردازد.

او افزود: نویسند این کار مهدی متوسلی و بازیگران محمد مهر پویان، امیر سلامی نیا، محمد جعفری، مجید صاد پاپی، محمدرضا احمدی، جواد رزاقی، محسن عرب زاده، هوشنگ ضیائی پور، رضا قادری فر، رومینا بزرگی، مسعود آبدانانی، محسن آبدانی، شهرام بازگیر هستند.

یاقوت پور بیان داشت: ما سعی کردیم در این نمایش از مولتی مدیای تصویر استفاده کنیم که تکنیکی نو در شیوه اجرایی این اثر است که گروه ما از ۲ ماه پیش بعضی از تصاویر راباز تولید کرد به طوری که هم زمان با اجرای نمایش میدانی و صحنه‌ای با استفاده از ال‌ای دی بزرگی که در بک صحنه وجود دارد سعی در تلفیق آن با اجرای خود کرده ایم که با این شیوه بهتربتوانیم رسالت نمایش و پیام اثر را به مخاطب خود ارائه دهیم.

کارگردان نمایش خورشید کاروان تصریح کرد:  نمایش بر صحنه که قسمتی از خورشید کاروان را شامل می‌شود و بر ضابطه و قواعد نمایش صحنه‌ای استوار است و نمایش تعزیه میدانی که با فلاش بکی به واقعه کربلا و شهادت حضرت عباس علیه السلام می‌پردازد که شیوه اجرایی آن با بهره گیری ازقواعد تعزیه میدانی اجرامی شود.

او گفت: دوره گذشته فلش‌بک به شهادت حضرت (علی اکبر علیه السلام) می‌پرداخت. امسال تلفیق اجرای نمایش صحنه‌ای وهمزمان اجرای میدانی و همچنین بهره گیری از مولتی مدیای تصویر باعث شده که این تنوع شیوه‌های اجرایی مورد توجه خیلی از علاقه‌مندان و مخاطبین ما قرار بگیرد یکی از ویژگی‌های (خورشید کاروان) این است که در دل اجرای نمایش ما گریزی میزنیم به شهدای مدافع حرم و شهدای دفاع مقدس و وقایع اتفاقیه‌ای که در طی جنگ تحمیلی به اندیمشک وارد شده؛ مثل ۴ آذر، وقایع دوکوهه و ایستگاه راه آهن که محل عبور بسیاری از رزمندگان ما بوده است. در این نمایش بعد از شهادت (حضرت عباس علیه السلام) زلفی گره می‌زنیم به ابوالفضل‌هایی که جان خود را برای ناموس و خاک وطن اهدا کردند.

انتهای پیام/م

اجرای نمایش های دینی در اندیمشک

برچسب ها: تئاتر ، اربعین حسینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.