فرماندار اراک خبرداد؛

برگزاری نشست‌ با مسئولان کشوری برای تعیین سهامدار عمده آذرآب/ کارگران حقوق معوقه دارند

فرماندار اراک گفت: نشست‌های متعددی برای تعیین تکلیف سهامدار عمده آذرآب با مسئولان ملی برگزار شده است.

نشست‌های متعدد با مسئولان کشوری برای تعیین تکلیف سهامدار عمده آذرآببختیاری فرماندار شهرستان اراک  در گفت وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: مسئولان استان مرکزی روزانه پیگیر مطالبات کارگران هستند و نشست‌های متعددی برای تعیین تکلیف سهامدار عمده شرکت آذرآب با مسئولان ملی برگزار شده است.

بختیاری افزود: سهامدار عمده آذرآب باید برای تعیین تکلیف مالکیت این شرکت بزرگ به مسئولان استان مرکزی پاسخگو باشد.

او با بیان اینکه کارگران آذرآب نزدیک به دو و نیم ماه حقوق معوقه دارند افزود: کارگران اطمینان داشته باشند، همه توان استان مرکزی برای تحقق مطالبات و خواسته‌های به حق آنان بکار گرفته شده است.

فرماندار شهرستان اراک بیان کرد: کارکنان و کارگران آذرآب باید در کنار مسئولان استان مرکزی و در فضایی همراه با آرامش و به دور از تنش پیگیر مطالبات باشند.

او ادامه داد: با وجود توصیه‌ها و تذکرات حضوری مسئولان برای پیشگیری از خسارت به مردم و مسافران قطار ها، اقدام تعداد اندکی از کارگران آذراب در مسدود کردن ریل راه آهن، موجب اقدام قانونی شورای تامین و واکنش نیروی انتظامی برای باز کردن مسیر راه آهن و ایجاد شرایط ایمن برای تردد قطار‌های مسافری شد.

کارگران با خصوصی سازی مالکیت آذرآب مخالفند

کارگران شرکت آذرآب  که چند وقتی است  با حضور در میدان صنعت و در محوطه کارخانه خواستار رفع موانع و پرداخت معوقات هستند  با خصوصی سازی مالکیت آذراب مخالفند و می‌گویند خصوصی سازی شرکت‌های مادر غیر قانونی بوده و آذرآب که صنعتِ صنعت ساز است و در عراق، سوریه و لبنان کار کرده و از نظر فناوری و نیروی متخصص در منطقه تک است نباید خصوصی می‌شد و باید به دولت برگردد.

سال ۸۱ نقطه شروع مشکلات آذرآب

سال ۸۱ که آذرآب به بخش خصوصی واگذار شد مشکل این کارخانه هم شروع شد، در آذرآب بر خلاف هپکو، سهامدار اصلی بانک دولتی کشاورزی است و قرار بود ۷ مهر سهام را بفروشد، ولی در آخرین لحظات از ارایه سهام خودداری کرد.

آذرآب شیر‌های سر چاه‌های پالایشگاه نفت و گاز را می‌سازد و هیچ پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه، سد و کارخانه سیمانی در ایران نیست، مگر آنکه رد پای متخصصان آذرآب در آن هست.

آذرآب یک شرکت تحریم شکن است که تحریم بنزین را شکست و با ساخت پروژه زیردریایی و پروژه‌های سری کشور بعد از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، دومین مجموعه‌ای بودکه در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

کارگران می‌گویند رکود آذراب در حالی است که عراق، سوریه و افعانستان پروژه‌های زیادی برای آذرآب دارد، ولی شرکت‌های آلمانی در عراق جولان می‌دهند.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: اخباراقتصادی ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.