دهن‌لقی رئیس دفتر جدید ترامپ برای او دردسرساز شد

«میک مالوینی» که به تازگی رئیس دفتر کاخ‌سفید شده است چند روز پیش، مقابل دوربین‌ها اذعان کرد که نوعی بده بستان بین ترامپ و اوکراین وجود داشته است.

دهن‌لقی رئیس دفتر جدید ترامپ برای او دردسرساز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، «میک مالوینی» رئیس دفتر جدید کاخ‌سفید در روز‌های اخیر حرف‌هایی زده است که برای دولت آمریکا چالش‌برانگیز شده است.

میک مالوینی که به تازگی رئیس کارکنان کاخ‌سفید و رئیس دفتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شده است چند روز پیش، مقابل دوربین‌ها اذعان کرد که نوعی بده بستان و نان به هم قرض دادن بین اوکراین و ترامپ وجود داشته است. اما او روز گذشته بار دیگر این سخنان خود را انکار کرد.

این در حالی است که وی در نشستی خبری و در مقابل دوربین‌ها گفته بود بین ترامپ و اوکراین بده بستان‌هایی بوده است. او در نشست خبری مذکور گفته بود رئیس‌جمهور ترامپ انتقال کمک چهارصد میلیون دلاری به اوکراین را متوقف و این کار را به برآورده کردن خواسته‌هایش درباره انجام تحقیقات در خصوص مخالفان سیاسی‌اش مشروط کرده بود. اما دیروز میک مالوینی گفت درباره این سخنان او سوء تفاهم شده است.

         بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد مشکلی که مالوینی برای کاخ‌سفید بوجود آورده است به این راحتی از بین نمی‌رود. رئیس دفتر ترامپ در واقع می‌خواهد بگوید من این حرف را نگفته‌ام حال آنکه درمقابل دوربین‌ها این سخن را به زبان آورده است. او در نشست خبری کاخ سفید این سخنان را مطرح کرد و به صراحت گفت یکی از دلایل خودداری اعطای کمک امنیتی آمریکا به اوکراین، این بود که رئیس جمهور می‌خواست اوکراین درباره سِرور یک رایانه متعلق به کمیته ملی دموکرات‌ها در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده تحقیق شود. اما میک مالوینی در مصاحبه دیروز خود با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت هرگز چنین بده بستانی را نپذیرفته است.

میک مالوینی در نشست خبری هفته پیش کاخ‌سفید گفته بود این بده بستان‌ها همواره در فضای سیاسی آمریکا وجود داشته است. منابع مطلع در کاخ سفید گفته‌اند ترامپ به شدت از دست مالوینی ناراحت است. رئیس دفتر جدید ترامپ در تلاش است ماجرا را فیصله بدهد و ترامپ نیز در چند روز گذشته هرگاه تلویزیون را روشن کرده شاهد آن بوده است که رئیس دفترش می‌کوشد ماجرای سخنان هفته پیش خود را به گونه‌ای رفع و رجوع کند. این سخنان مالوینی سبب شده است ماجرای تحقیق و تفحص به منظور استیضاح دونالد ترامپ بار دیگر پیش رود. ترامپ به شدت به این برنامه حمله کرده و با تاختن به این طرح، آن‌ها را به باد انتقاد گرفته است.

گفتنی است در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند.

محتوای گفت‌وگوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چندی پیش بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد و یک رسوایی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

به دنبال افشای این موضوع، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حدود دو هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

این درحالی است که دونالد ترامپ از تماس تلفنی خود با ولودیمیر زلنسکی دفاع کرده و آن را «عالی» خوانده است. رئیس جمهور آمریکا حتی پیشتر گفته بود کاملا این حق را دارد از یک کشور خارجی درخواست کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار