۲ فروند کشتی شکر خام و برنج وارد بندر چابهار شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ فروند کشتی حامل شکر خام به ظرفیت ۶۰ هزار تن و برنج وارداتی به ظرفیت ۱۷هزار تن وارد بندر چابهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلامعلی گنجعلی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان ظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به محور شرق کشور، بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تامین کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز کشور ایفا کند.

او گفت: اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی ایران در نظر دارد با حمایت دولت، واردات بخش قابل توجهی از کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور را در راستای تنظیم بازار و جبران کسری و حفظ ذخایر استراتژیک از طریق بندر چابهار محقق سازد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: این فرایند با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و فراهم‌سازی زیرساخت‌های ترانزیتی، افزایش ظرفیت تخلیه و همچنین قابلیت پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در بندر چابهار و افزایش امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور تسریع در امر تخلیه و کاهش هزینه‌های ادارات دور از دسترس خواهد بود.

او بیان کرد: اختصاص کشتی به بندر چابهار می‌تواند زمینه بهره‌برداری از مزایای جغرافیایی مناسب و نقش بسزا و راهبردی این بندر در توسعه، رونق اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال در استان را فراهم کند.

انتهای پیام/گ

 کشتی شکرخام و برنج وارد بندر چابهار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار