انهدام باند سارقان حرفه‌ای منازل در استان مرکزی

کاراگاهان پلیس استان مرکزی باند سارقان حرفه‌ای منازل را متلاشی کردند.

انهدام باند سارقان حرفه‌ای منازل در استان مرکزیسرهنگ حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی در گفت وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از انهدام یک باند سارقان حرفه‌ای منزل در عملیات کارآگاهان پلیس استان مرکزی خبر داد و گفت: سرکرده این باند به سرقت ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اشیاء قیمتی در ۲۷ مرحله سرقت منزل اعتراف کرد.

سرهنگ مفخمی افزود: در چند ماهه اخیر با اعلام گزارش‌های متعددی از سرقت منازل در مناطق مختلف شهر اراک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او اضافه کرد: در انجام تحقیقاتی نامحسوس و اقدامات تخصصی صورت گرفته پلیس از شیوه و شگرد سارقان، سرانجام سرنخ‌هایی از اعضای یک باند حرفه‌ای سارقان که در یکی از استان‌های همجوار سکونت داشتند در این سرقت‌ها به دست آمد و مشخص شد که اعضای این باند، دارای سوابق متعدد کیفری هستند و با خودرو‌های سرقتی به شهر اراک تردد دارند.

سرکرده باند تحت تعقیب در ۳ استان 

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه سرکرده این باند تحت تعقیب پلیس در ۳ استان کشور بود، بیان کرد: سرانجام محل اختفای این فرد به دست آمد و مأموران انتظامی با همکاری پلیس محل سکونت این فرد، موفق شدند متهم اصلی پرونده را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کنند.

او ادامه داد: در مراحل تحقیقات پلیس با توجه به اسناد و مدارک به‌دست‌آمده، فرد دستگیرشده به ۲۷ فقره سرقت منزل با کمک ۲ نفر دیگر از دوستانش اعتراف کرد.

سرهنگ مفخمی با اشاره به پیگیری پلیس در دستگیری دیگر همدستان این فرد گفت: در بررسی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه‌های سرقت، یکی از مهم‌ترین بستر‌های ایجادشده برای اعضای این باند، بی توجهی شهروندان به توصیه‌ها و هشدار‌های پیشگیرانه پلیس بوده است.

او با تأکید بر تداوم طرح‌های قاطعانه پلیس در برخورد با سارقان اظهارکرد: شهروندان در هر ساعت از شبانه‌روز در صورت رویت هرگونه موارد مشکوک، موضوع را برای بررسی از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام / ج

 

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.