ارتقای امنیت ملی با بازگشایی مرز خسروی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : بازگشایی مرز خسروی اقدامی با برکت، بزرگ و البته سخت فرآیند بود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت : بازگشایی مرز خسروی اقدامی با برکت، بزرگ و البته سخت فرآیند بود. بازگشایی دروازه تاریخی عتبات عالیات پس از سال‌ها به روی زائران حسینی، ماموریتی انگیزشی، اعتقادی و توسعه نگرانه بود که البته دنبال شدن آن نیز می‌توانست ریسک‌هایی در خود داشته باشد.

او گفت : در تحقق این اقدام مبارک البته نگاه ویژه رهبری فرزانه انقلاب، پیگیری رئیس جمهور و تلاش ویژه وزیر کشور نقش ویژه‌ای داشت.

الهی تبار افزود : علیرغم وجود مخالفت‌های خارجی و موانع داخلی در گشایش خسروی، در یک نگاه منصفانه و واقع بینانه نمی‌توان از میزان پیگیری‌ها و رایزنی‌های استاندار پیگیر و کوشای استان به آسانی گذشت که با پرهیز از عافیت طلبی و پذیرش ریسک پای در این راه گذاشت.

او افزود : بازگشایی مرز خسروی و رقم خوردن عملکردی تثبیت کننده در نخستین گام تردد زوار به طور حقیقی جایگاه تاریخی، فرهنگی و عقیدتی قصرشیرین و مرز خسروی را به عنوان دروازه عتبات عالیات در اذهان عمومی زنده کرد.

الهی تبار گفت : امکانات موجود و زیرساخت‌های کم نظیر پایانه مرزی خسروی به عنوان قدیمی‌ترین پایانه ایران، ظرفیت‌های ارزشمند حمل و نقلی در استان کرمانشاه و از همه مهمتر میهمان نوازی و استقبال گرم مردمی موجب شد تا خاک خسروی قدمگاه تردد بیش از صد‌ها هزار زائر اربعین حسینی شود.

او گفت : اگر محدودیت‌ها در خاک عراق نبود بدون شک تردد زوار از خسروی به مراتب گسترده‌تر و پرتراکم‌تر انجام می‌گرفت. لیکن به علت محدودیت‌های کشور همسایه در زمان و فضا، مدیریت ستاد اربعین استان را ناچار به اتخاذ تدابیری برای کنترل تردد و رفاه هر چه بیشتر زوار عزیز به منظور استمرار تردد از مرز تازه گشایش یافته خسروی نمود که این مهم بخوبی ساماندهی و مدیریت شد.

الهی تبار افزود : در میان دستاورد‌های با برکت بازگشایی خسروی و عبور زوار حسینی، اما امنیت افزایی و اقتدارآفرینی آن بسیار شیرین بود. از این نظر که با بازگشایی مرز خسروی، ابتدا راهپیمایی اربعین به عنوان قدرت نرم امت اسلامی، شکوهی مضاعف یافت و امسال میزان زوار خروج یافته از کشور بیشتر از پیش بینی‌ها رقم خورد.

او افزود : دوم آنکه بازگشایی مرز خسروی که در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات امنیتی مسدود شده بود در حالی رقم خورد که کوچک‌ترین مشکل یا تهدید امنیتی در طول مسیر زوار اربعین حسینی رخ نداد و این به همت اقتدار نیرو‌های نظامی و انتظامی و امنیتی نظام اسلامی و همراهان خط مقاومت در خاک عراق بود. نمی‌توان از تصویر افتخارآمیز بازگشایی مرز خسروی و تردد چندین هزار نفری زوار از این مرز به سوی کربلا سخن گفت و نقش نیرو‌های مخلص، اعتقادی و پای کار «حشدالشعبی» را نادیده گرفت.

الهی تبار گفت : مردم به عنوان رکن رکین پدیداری امنیت پایدار در کشور و استان کرمانشاه، نقش برجسته‌ای در تامین امنیت و رونق یابی مرز خسروی داشتند. شور و شعف استقبال از زوار اربعین حسینی با پذیرایی، اسکان و خدمت رسانی در حالی بودکه بنا بر گزارش‌های رسانه‌ای بیشترین سطح رضایتمندی را از سوی زوار حسینی به همراه داشته است.

او گفت : بازگشایی مرز خسروی و رقم خوردن عملکرد مورد رضایت در گام نخست، به تثبیت و توسعه این دروازه دیرین مرزی در سال‌های آینده می‌انجامد .

 

 

انتهای پیام/د

بازگشایی مرز خسروی اقدامی با برکت

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار