آغاز واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در استان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان از شروع واکسیناسیون تب برفکی دام سنگین در استان خبرداد.

دادفر رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان  در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: تب برفکی یک بیماری عفونی و گاهی کشنده ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو و گوسفند می‌شود.

او افزود: ویروس عامل بیماری در ابتدا به مدت دو تا سه روز ایجاد تب شدید نموده و بعد از آن تاول‌هایی در داخل دهان و روی پا ظاهر می‌شود که ممکن است پاره شده و موجب لنگش حیوان شود.

دادفر با بیان اینکه در حال حاضر  خراسان جنوبی عاری از بیماری تب برفکی است، گفت: اصلی‌ترین هدف دامپزشکی در اجرای این طرح پوشش حداکثری واکسیناسیون و حفاظت از سرمایه‌های دامی در جمعیت دام سنگین استان می‌باشد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی استان  اظهار کرد: با توجه به جمعیت دام سنگین موجود در استان پیش بینی می‌شود در این طرح حدودا ۳۰ هزار راس دام علیه بیماری واکسینه شود.

او با بیان اینکه  از مهم‌ترین راه‌های پیسشگیری بیماری واکسیناسیون، کنترل تردد محموله‌های دام و فرآورده‌ها واعمال مراقبت از بیماری در واحد‌های دامی می‌باشد. افزود: از دامداران خواست جهت پوشش حداکثری واکسیناسیون با اکیپ‌های مایه کوبی دامپزشکی به مدت ۳۰ روز همکاری نمایند.

انتهای پیام / ط ا

واکسینه  ۳۰ هزار راس دام علیه بیماری تب برفکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.