توزیع ۲۹۸ هزار قرص آهن و مکمل ویتامین D در قالب طرح مکمل یاری برای دانش آموزان مهاباد

این طرح برای ۱۸ هزار دانش آموز دختر و پسر مقاطع اول و دوم متوسطه از مهر ماه در شهرستان مهاباد همزمان با کل کشور کلید خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کریم علیزاده آذر رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت: این طرح با هدف ارتقا سلامت دانش آموزان دختر و پسر از طریق آموزش تغذیه آهن یاری برای دانش آموزان دختر و برنامه مکمل ویتامین D برای گروه‌های هدف دختر و پسر مقاطع اول و دوم متوسطه اجرا می‌شود.

او افزود: با تمهیدات صورت گرفته از طریق واحد مدارس و بهبود تغذیه مرکز بهداشت مهاباد قرص‌های آهن یاری و مکمل ویتامین D برای ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و مکمل یاری ویتامین D برای ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پسر تحویل مدیران ۱۱۸ مدرسه شهری و روستایی مقاطع دوره اول و دوم متوسطه می‌شود.

دکتر عیزاده آذر اضافه کرد: در این طرح دختران مقاطع اول و دوم در طول مدت ۴ ماه هر هفته یک عدد قرص آهن دریافت می‌کنند و در طول سال هر ماه یک عدد قرص مکمل ویتامین D بین دانش‌آموزان پسر و دختر در مدارس توزیع می‌شود.

او ادامه داد: کمبود آهن در بدن سبب بروز عوارض خستگی، ضعف، رنگ پریدگی، تنگی نفس، سردی دست‌ها و پاها، سردرد، سرگیجه، درد قفسه سینه، ریزش مو، ضربان قلب نامنظم شده و کمبود ویتامین D در بدن سبب بوجود آمدن عوارض پوکی استخوان، کاهش قدرت بدنی، افزایش ابتلا به سرطان، افسردگی و دیابت نوع ۱ خواهد شد.

در سال تحصیلی جاری ۴۳ هزار دانش آموز در ۳۳۰ مدسه شهری و روستایی مهاباد در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ج

اجرای طرح آهن یاری و مکمل یاری در مدارس مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.