در حاشیه کلاس توجیهی ناظران داوری فوتسال؛

ممبینی: ناظران را مانند دیگر حیطه‌های داوری پرورش می‌دهیم

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: وظیفه ما این است که ناظران را مانند دیگر حیطه‌های داوری پرورش دهیم.

ممبینی:هدف این دوره بالا بردن سطح آگاهی و دانش ناظران استبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  فدراسیون فوتبال، هدایت ممبینی رئیس کمیته داوران فدراسیون در حاشیه مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی ناظران داوری فوتسال گفت: این کلاس با هدف پرورش ناظران داوری برای تمام دیدار‌های رسمی که زیر نظر فدراسیون انجام می‌شوند، برگزار می‌شود. هدف اصلی این دوره بالا بردن سطح آگاهی و میزان دانش ناظران است.

وی در ادامه بیان کرد: کلاس توجیهی نیم فصل ناظران داوری فوتسال در بخش آقایان و بانوان را به منظور یکپارچگی، هماهنگ سازی و ارتقاء هرچه بیشتر سطح علمی و دانش ناظران برگزار کردیم. این کلاس با حمایت فدراسیون فوتبال و با حضور مدرسین برجسته‌ای مانند سیدصدرالدین موسوی و عبدالکریم سیستانی از امروز آغاز شد و تا فردا (دوشنبه ۳۰ مهرماه) ادامه خواهد داشت. همچنین در این کلاس از شرکت کنندگان آزمون دانش داوری و آنالیز بازی‌ها را خواهیم گرفت.


بیشتر بخوانید: ممبینی: داوران پشت دروازه حذف نمی‌شوند


عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اضافه کرد: همانطور که فوتسال کشورمان در رنکینگ جهانی دارای جایگاه بالایی است در حقیقت شما هم جزو برترین ناظران در این رشته هستید. با توجه به حضور مهدی تاج به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد داریم دوره‌های آموزشی بیشتری را برای ناظران و مدرسان برگزار کنیم و قدم‌های مثبتی برای داوران برداریم تا همچنان شاهد قضاوت‌های بیشتری در مسابقات آسیایی و جهانی باشیم که البته با توجه به داوران موفقی که داریم این امر دور از دسترس نیست.

ممبینی در پایان مطرح کرد: وظیفه ما به عنوان تشکیلات داوری این است که ناظران را مانند دیگر حیطه‌های داوری پرورش دهیم. البته اینکه یک داور چند سال پس از پایان قضاوت در این دوره‌ها شرکت کند کافی نیست و باید به طور مداوم با مطالب آموزشی آمادگی خود را در سطح بالایی نگه دارد و به همین دلیل است که آزمون‌های مختلفی را در این دوره به اجرا خواهیم گذاشت به طور کلی خوشحالم که این دوره از کلاس ناظران داوری را در چنین سطح خوبی برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اظهارات ممبینی در حاشیه کلاس توجیهی ناظران داوری فوتسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار