افزایش ۷۶ درصدی پرداخت زکات در مازندران

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران گفت: پرداخت زکات ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در مازندران ۷۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، مهدی بریمانی رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران با بیان اینکه پرداخت زکات از سوی مردم نیکوکار استان در ۶ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۶ درصد افزایش داشت، گفت: مردم استان در ۶ ماههه امسال، ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

او با اشاره به اینکه زکات از مهم‌ترین فرایضی است که در بسیاری از موارد درکنار نماز در آیات قرآن کریم بر آن تاکید شده است، افزود: مبلغ جمع آوری شده زکات برای امور فقرا، نیازمندان و طرح‌های عمرانی هزینه شد.

بریمانی گفت: زکات جمع آوری شده بیشتر شامل برنج، گندم، جو و زکات فطره بوده و حدود  ۹۸ درصد مبالغ جمع آوری شده شده تحت عنوان زکات حمایتی برای مددجویان و نیازمندان در بخش مسکن، جهیزیه، سرویس بهداشتی و معیشت هزینه شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران با بیان اینکه مابقی زکات در بخش عمرانی هزینه شد، افزود: بیشترین زکات جمع آوری شده به ترتیب در شهرستان‌های بابل، ساری و آمل  بوده است.

اوبا اشاره به اجرای طرح شورای زکات در روستای‌های مازندران گفت: از تعداد ۱۹۱۷ روستا که قابلیت تشکیل شورای زکات را دارند در ۱۴۰۰ روستا این شورا ایجاد شد و در حال حاضر ۷۳ درصد روستا‌های مازندران دارای شورای زکات هستند.

بریمانی افزود: زکات جمع آوری شده در روستا‌ها برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود که در ۶ ماه امسال از مجموع زکات جمع آوری شده، ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان آن از طریق شورای زکات روستا‌ها جمع آوری شده است.

او با تقدیر از همراهی مردم  نوعدوست و نیک اندیش مازندران گفت: ارتباط چهره به چهره مسئولان زکات با خیّران و کشاورزان، تشکیل جلسات شورای زکات شهرستان‌ها با حضور امام جمعه و فرماندار از جمله برنامه‌های جمع آوری زکات بوده است.

انتهای پیام/ م

آخرین آمار جمع آوری زکات در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.