مزاحمت یک نوجوان برای اورژانس رفسنجان

رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشکی رفسنجان گفت: یک نوجوان افغانستانی ۷۰ بار در یک روز مزاحم اورژانس رفسنجان شد که با همکاری عوامل اورژانس تحویل عوامل انتظامی شد.

مزاحمت یک نوجوان برای اورژانس رفسنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محسن مرتضوی، رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشکی شهرستان رفسنجان با اشاره به روند افزایشی مزاحمت‌ها برای اورژانس رفسنجان، گفت: روزانه نزدیک به ۱۴۰۰ تماس با مرکز اورژانس رفسنجان گرفته می‌شود که حدود ۴۰۰ مورد آن‌ها و حتی برخی روز‌ها تا نیمی از تماس‌ها مزاحمت تلفنی است یعنی حدود یک سوم تماس‌ها با این مرکز مزاحمت تلفنی به شمار می‌رود.

مرتضوی با بیان اینکه مزاحمت‌های تلفنی و درخواست‌های بیجا و نا به جا از اورژانس، انرژی و توان همکاران ما را گرفته است، افزود: اوایل سال گذشته یک نوجوان افغانستانی تنها در یک روز ۷۰ بار برای مرکز اورژانس رفسنجان مزاحمت ایجاد کرد که با همکاری عوامل اورژانس رفسنجان و گماردن آن‌ها در کنار کیوسک‌های تلفن سطح شهر توانستیم این فرد را تحویل عوامل انتظامی دهیم.

او با تأکید بر اینکه اورژانس برای مواقع اضطراری همچون بیماران قلبی عروقی، تشنج و تصادفات آماده به ارائه خدمات است، تصریح کرد: این مزاحمت‌های تلفنی نه تنها فرصت و زمان خدمت به بیمارانی که لحظات در زندگی آن‌ها تاثیرگذار است سلب می‌کند بلکه سبب فرسوده شدن و تخلیه انرژی همکاران ما در ارائه خدمت به بیماران واقعی خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشکی رفسنجان به معضل دیگر این روز‌های اورژانس اشاره کرد و بیان داشت: با آغاز اجرایی شدن طرح پزشک خانواده و از طرفی مشکلات اقتصادی و بالارفتن هزینه ها، برخی افراد گمان می‌کنند حتی برای ساده‌ترین بیماری‌ها بایستی با اورژانس تماس بگیرند تا بیمارشان از خدمات رایگان اورژانس بهره‌مند شوند. همچنین برخی با کمترین بیماری، صحنه سازی می‌کنند تا با آمبولانس جابجا شده و خدمات آن‌ها رایگان محسوب شود.

مرتضوی یادآور شد: خدمات اورژانس درحوادث ترافیکی رایگان است، اما مواردی را مشاهده کردیم که تنها یک صحنه سازی انجام شده تا فرد به نحوی از خدمات رایگان استفاده کند، گاهی فرد انتظار دارد حتی یک سرم او را اورژانس وصل کند.

رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشکی رفسنجان گفت: جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر در شهر رفسنجان به علاوه جمعیت دانشجویی و مهمانشهر تنها با چهار دستگاه آمبولانس پوشش داده می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه هم اکنون چهار خط اورژانس ۱۱۵ در شهرستان رفسنجان فعال است، اظهار کرد: مرکز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشکی شهرستان رفسنجان با ۱۱۰ نیرو به مردم خدمت رسانی می‌کند.

رئیس مرکز مدیریت سوانح و فوریت‌های پزشکی رفسنجان به آمار بالای تصادفات موتورسواران افغان به عنوان یکی دیگر از معضلات شهرستان اشاره و تصریح کرد: آمار بالای تصادف موتور سیکت‌ها در رفسنجان و موتورسوران بی قانونی افغانستانی که به هر شکل رانندگی می‌کنند و موجب افزایش آمار تصادف می‌شوند سبب شده میانگین تصادفات در شهر رفسنجان از میانگین کشور بالاتر برود و به همان میزان ماموریت‌های اورژانس رفسنجان افزایش یابد.

مرتضوی در پایان با تاکید بر اینکه تنها راه حل معضل مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس فرهنگ سازی است، تصریح کرد: برخورد‌های سلبی مانند قطع تلفن فرد مزاحم نشان داده که چندان کارساز نیست لذا از همه بخصوص رسانه‌ها می‌خواهیم در زمینه فرهنگسازی اقدام کنند تا شاهد کاهش مزاحمت‌های بیجا برای اورژانس باشیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار