رسیدگی به ۳۱۲ پرونده تخلف بخش حمل و‌‌ نقل جاده‌ای استان کرمان

رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تا اول مهر ماه تعداد ۳۱۲ پرونده تخلف شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل مورد رسیدگی قرارگرفت.

رسیدگی به ۳۱۲ پرونده تخلف بخش حمل و‌‌ نقل جاده‌ای استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،لیلا نصیری، رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تا اول مهر ماه، تعداد ۱۳ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل ونقل کالا و مسافر با ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری و تعداد ۱۰ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ که مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده‌ای است تشکیل شده است.

نصیری افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه تعداد ۲۳۴ پرونده تخلف درکمیسیون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار گرفت که عمده تخلفات رانندگان عبارت بوده است از: نداشتن مهار بارمناسب، حمل بار بدون بارنامه، واگذاری خودرو عمومی به اشخاص فاقد صلاحیت، عدم رعایت قوانین و مقررات و بخشنامه‌های ابلاغی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور، رانندگی بیش از حدمجاز در شبانه روز، حمل اضافه تناژ بیشتر از حد استاندارد بوده است.

او به آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۱ برای رانندگان متخلف اشاره کرد و تصریح کرد: لغو کارت هوشمند راننده از یک ماه تا یک سال و تذکر کتبی از آرای صادره در این کمیسیون بوده است.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به بررسی ۷۸ مورد پرونده مرتبط باتخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر که در کمیسیون ماده ۱۲ مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرند، گفت: از اول فروردین ۹۸ الی اول مهر ماه سال جاری، آرای پرونده‌های بررسی شده جریمه نقدی و تذکرکتبی بوده است.

نصیری در خصوص عمده‌ترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ گفت: صدور بارنامه یا صورت وضعیت برای خودرو‌های و فاقد کارت معاینه فنی، صدور بارنامه برای خودرو‌های فاقد مهار مناسب بار، اضافه تناژ، مغایرت نسخه‌های بارنامه، حمل مسافر بیش از حدظرفیت مجاز، حمل سوخت غیرمجاز، استفاده از دلال و جارچی در سطح پایانه‌های مسافربری به عنوان روش غیر مجاز جذب مسافر، عدم ممهور نمودن بارنامه به مهر مدیرفنی شرکت‌ها از عمده‌ترین این تخلفات است.

انتهای پیام/س

از ابتدای امسال  ۲۳۴ پرونده تخلف درکمیسیون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار