ذره بین ارزیابی عملکرد اصناف از نگاه مردم / شکایت های مردمی از واحدهای تولیدی پیگیری صد در صدی دارد

از ابتدای سال جاری، یک هزار و ۳۳۹ مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات در استان سمنان ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی یحیایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در استانداری سمنان برگزار شد، گفت: از ابتدای سال جاری، یک هزار و ۳۳۹ مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد‌های خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت ونیز ادارات نمایندگی‌های شهرستان‌های تابعه اخذ شده است که یک هزار و ۱۷۲ مورد مربوط به بخش کالا و مابقی مربوط به خدمات است.

او با بیان اینکه ۵۵۶ مورد از شکایات ثبت‌شده در سامانه از سوی ناظران افتخاری دریافت شده است افزود: با بررسی‌ها و بازرسی‌های انجام‌شده، صد در صد گزارش‌های واصله و گزارش متخلف، قابل‌پیگیری تشخیص داده شد که از مجموع شکایات، ۹۶۳ مورد گزارش به‌صورت تلفنی، ۳۳ گزارش حضوری و مابقی نیز به‌صورت کتبی ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: از مجموع این شکایات دریافتی، تعداد ۸۶۴ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده گردید که جهت بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

یحیایی با بیان اینکه گران‌فروشی و تقلب از بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی است، بیان کرد: تعداد شکایات دریافتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته حدود ۴ درصد و تعداد پرونده‌های تنظیم‌شده ۲۳ درصد افزایش داشته است.

او تصریح کرد: هم استانی‌ها می‌توانند شکایات و گزارشات خود را اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت‌حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

انتهای پیام / م

دریافت بیش از ۱۳۰۰ مورد شکایت مردمی از واحد‌های صنفی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.