کاهش مصرف سموم کشاورزی در کشت‌ و صنعت کارون شوشتر

رییس اداره محیط زیست شوشتر از کاهش مصرف سموم کشاورزی در کشت و صنعت کارون داین شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رییس اداره محیط زیست شوشتر گفت: در سال زراعی جاری ٢۵ تا ٣٠ درصد استفاده از سموم کشاورزی در کشت و صنعت کارون کاهش یافت.

او با بیان اینکه کشت جدید امسال در سطح ۴ هزار هکتار از اراضی این شرکت انجام شده افزود: با پیگیری استفاده از روش‌های مکانیکی، بیولوژیکی و استفاده مجدد از بقایای نیشکر افزایش و استفاده از سموم شیمیایی کاهش چشمگیری داشته است.

نجاتی اظهار داشت: پس از پرورش و استفاده از زنبور تلنموس علیه آفت سزامیا و حذف صددرصدی آفت کش‌های شیمیایی، این شرکت  اقدامات زیست محیطی خود برای کاهش سموم شیمیایی و علف کش‌ها نیز تلاش کرده است و با رویکرد بیشتر به سمت روش‌های مکانیکی، چون استفاده از کولتیواتور و روتیواتور برای ازبین بردن علف‌های هرز بین فاروها، میزان مصرف سموم را کاهش داد.

رئیس اداره محیط زیست شوشتر با اشاره به اینکه استفاده بیشتر از بقایای نیشکر به عنوان کود گیاهی و پوشش فضا‌های بین فارو‌ها نیز رویکردی است تصریح کرد: در سال زراعی جاری در این شرکت مورد توجه قرار گرفته و باعث جلوگیری از رشد علف‌های هرز و به تبع آن جلوگیری از آتش زدن بقایا و ضایعات نیشکر شده است.

انتهای پیام/م

ازبین بردن علف‌های هرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.