معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

سند آمایش آموزش عالی در حال آماده سازی نهایی

خاکی صدیق، با اشاره به بخش‌های مختلف سند آمایش آموزش عالی از تدوین و نهایی شدن این سند خبر داد و آن را موجب ساماندهی و ارتقای کیفیت واحد‌های آموزشی عنوان کرد.

سند آمایش آموزش عالی در حال آماده سازی نهاییعلی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نظام آموزش عالی و آمایش مرتبط با این نظام گفت: نظام آموزش عالی از نظر آمایش سرزمینی به ۱۰ منطقه تقسیم می‌شود که وزارت علوم به منظور بهبود ساختار مدیریت و تصمیم گیری در این نظام و تقویت امتیازات موسسات آموزش عالی مناطق ۱۰ گانه طرح مدیریت هر منطقه را در چارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا می‌کند.

او ادامه داد: وزارت علوم به منظور ساماندهی واحد‌های آموزشی و همچنین ارتقا کیفیت علمی و فرهنگی و پاسخگویی به نیاز‌های ملی سندی را به نام سند آمایش آموزش عالی تنظیم کرده تا پس از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی مفاد آن را به اجرا درآورد.

خاکی صدیقی در خصوص مبانی و چارچوب کلی سند آمایش آموزش عالی اظهار کرد: مفاد اجرای هر بند قوانین و ضوابط خاص خود را دارد به گونه‌ای که در بند سوم آن وزارت علوم به منظور ساماندهی به واحد‌های آموزشی و موسسات آموزش عالی اقدام به تجمیع و ادغام این مراکز کرده تا بتواند موجبات ارتقای کیفی آن‌ها را فراهم آورد که این یکی از مهمترین بخش‌های اجرایی این سند است.

معاون آموزشی وزارت علوم در ادامه با اشاره به دیگر بخش‌های این سند بیان کرد: یکی دیگر از بخش‌های قابل توجه در سند آمایش پاسخگویی به نیاز‌های منطقه‌ای و ملی و همچنین رتبه بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزشی عالی کشور است که در نهایت به اجرای نقشه جامع علمی کشور منجر خواهد شد.


پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانید

او افزود: در بند دیگر طرح مأموریت گرایی موسسات آموزش عالی است که با توجه به سطوح عملکردی بین المللی، ملی و منطقه‌ای اجرا خواهد شد.

خاکی‌صدیق عنوان کرد: وزارت علوم از سال ۹۷ تا به امروز تلاش‌های فشرده‌ای را در خصوص سند آمایش آموزش عالی انجام داده و در حال حاضر در حال انجام پردازش‌هایی برای ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی است چرا که این سند پس از نهایی شدن باید به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و هم اکنون در این مرحله است.

انتهای پیام/

سند آمایش آموزش عالی سامان دهنده واحدهای آموزشی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار