انقلاب خودرو‌های دیزلی در راه است

شرکت خودروسازی مزدا قصد دارد از میزان آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی بکاهد و خودرو‌های پاک و دوستدار محیط زیست را روانه بازار‌های جهانی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو‌های دیزلی که تا چند سال پیش جایگزین مناسب و پاکی برای خودرو‌های آلاینده بنزینی محسوب می‌شدند، بعد از رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن محبوبیت خود را به شدت از دست دادند و دولت‌های مختلف علی‌الخصوص ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا قوانین و مقررات سخت گیرانه‌ای را برای آن‌ها وضع کردند.

انقلاب خودرو‌های دیزلی در راه است

تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت carmag نشان میدهد که شرکت ژاپنی مزدا تصمیم گرفته است با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید به توسعه و تکمیل و بهبود پیشرانه‌های دیزلی بکار رفته در خودرو‌های دیزلی بپردازد تا از فشار و نگرانی دولت‌های مختلف مبنی بر آلایندگی بالای این وسائل نقلیه بکاهد و بدین ترتیب بتواند تغییر و تحولات قابل توجهی را در این زمینه ایجاد کند.

مزداموتورز در این خصوص اعلام کرده است که این تغییرات جدید که با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌های پیشرانه‌های خودرو ایجاد شده است، انقلابی در صنعت تولید و توسعه خودرو‌های دیزلی به وجود خواهد آورد و بسیاری از مشتریان و علاقمندان به خودرو‌های دیزلی را باری دیگر به سمت و سوی خریداری و استفاده از این وسائل نقلیه باز خواهد گرداند.

گفته می‌شود این تغییرات جدید در پیشرانه‌های دیزلی، از سال ۲۰۲۰ میلادی به صورت رسمی ایجاد خواهد شد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی رسوایی پرونده خودرو‌های آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در ایالات متحده آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودرو‌های دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود. فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

این رسوایی که موسوم به رسوایی «دیزل‌گیت» بود، بسیاری از خودروسازان بزرگ آلمان اعم از فولکس واگن و تمامی زیرمجموعه‌هایش اعم از آئودی و پورشه را زیر سوال برد و موجب شد دولت‌های مختلف به منظور نظارت و کنترل هرچه بیشتر فشار و سخت‌گیری‌های خود را بر روی تولیدکنندگان خودرو‌های دیزلی بیشتر کنند. بدین ترتیب سهم خودرو‌های دیزلی از بازار‌های جهانی فروش خودرو روز به روز کوچکتر شد و خودروسازان نیز توجه و تمرکز خود را به جای توسعه خودرو‌های دیزلی، بر وسائل نقلیه الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی گذاشتند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار