کُرد‌های سوریه با سیب‌زمینی سربازان آمریکایی را بدرقه کردند+ فیلم

ساکنان کُرد خشمگین مناطق شمال شرق سوریه، خودرو‌های نیرو‌های آمریکایی را که در حال ترک این منطقه بودند، با پرتاب سیب‌زمینی بدرقه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، ساکنان شهر کُردنشین قامشلی در شمال شرق سوریه به هنگام خروج نیرو‌های آمریکایی از این منطقه با بستن خیابان‌ها به سوی خورو‌های سربازان آمریکایی سیب‌زمینی پرتاب کردند.

ویدئویی که یک خبرگزاری کُرد امروز منتشر کرده است نشان می‌دهد کاروان نظامی نیرو‌های آمریکایی در حال خارج شده از قامشلی است و ساکنان خشمگین این منطقه به سوی خودرو‌ها سیب‌زمینی پرتاب می‌کنند و به انگلیسی فریاد می‌زنند «آمریکا را نمی‌خواهیم» و «آمریکای دروغگو». در این ویدئو نشان داده می‌شود که یک خودروی آمریکایی به کنار رانده شده است و در نهایت مجبور می‌شود با دنده عقب آنجا را ترک کند.

به دنبال دستور دو هفته پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بخش عمده نیرو‌های نظامی این کشور در حال ترک مناطق شمالی سوریه هستند. ترامپ دستور داده است ۱۰۰۰ نفر از سربازان آمریکا سوریه را ترک کنند و بخشی از آن‌ها به عراق بروند.

نیرو‌های کُرد سوریه که برای مبارزه با تروریست‌های داعش با آمریکایی‌ها متحد شده بودند این اقدام واشنگتن را خیانت بزرگی از سوی این کشور خوانده‌اند.

تقریبا سه هفته پیش و پس از آنکه رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم واشنگتن برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد ترکیه عملیات نظامی را با نام چشمه صلح در مناطق شمال شرقی آغاز و هدف خود را از این اقدام «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۲۳:۲۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
واقعا با سیب زمینی فهماندن که چقدر آمریکایی ها بی غیرت هستند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۰۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
کسانی که توقع حمایت از آمریکا داشته باشند حقیرترین افراد هستند
آخرین اخبار