تولید ۱۲۰ هزار تن سیب درختی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن سیب درختی در استان تولید می‌شود که امسال این رقم به ۱۲۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، تاجدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سه هزار باغدار در استان وجود دارد گفت : سطح باغات سیب استان حدود هفت هزار هکتار است و مهم‌ترین قطب تولید سیب استان شهرستان‌های بویراحمد و دنا است.

او افزود : آب و هوای سرد کوهستانی، ارتفاع از سطح دریا، خاک مطلوب و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی موجب شده تا سطح زیر کشت این باغات در استان زیاد شود و محصولات با کیفیتی تولید و ششمین تولید کننده سیب در کشور باشیم.

تاجدینی با بیان اینکه آزاد شدن صادرات سیب خیلی از مشکلات باغداران را حل می‌کند اضافه کرد: سیب‌های تولیدی استان به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و همچنین امسال ظرفیت سردخانه‌های استان را به ۱۵ هزار تن رساندیم تا باغداران دچار مشکلات زیادی نشوند.

او اضافه کرد: سه کارخانه تولید میوه خشک و یک کارخانه صنعتی تولید سرکه در استان راه اندازی شده که این تعداد کارخانه‌ها در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد

گفتنی است برداشت سیب تا پایان آبان ماه در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

انتهای پیام/غ

افزایش صادرات سیب در استان

برچسب ها: باغداران ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.