توافق برگزیت امروز در مجلس انگلیس به رای گذاشته می‌شود

گفته می‌شود قرار است امروز نمایندگان مجلس انگلیس درباره توافق جدید برگزیت که نخست وزیر این کشور با کمسیون اروپا به دست آورده است، رای‌گیری کنند.

توافق برگزیت امروز در مجلس انگلیس به رای گذاشته می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، امروز بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، توافق جدیدی را که هفته گذشته در خصوص برگزیت با کمسیون اروپا به دست آورد در پارلمان این کشور به رای می‌گذارد.

جانسون پس از آنکه با فشاری پارلمان مجبور شد نامه تعویق برگزیت را به اتحادیه اروپا ارسال کند امروز توافق برگزیت را برای رای گیری به پارلمان می‌برد، توافقی که هفته گذشته پس از گفتگو‌های فرسایشی با مقامات اروپایی به دست آمد.

هرچند هنوز مشخص نیست که آیا جان برکو، رئیس مجلس عوام اجازه خواهد داد که این توافق امروز به رای گذاشته شود یا خیر، زیرا قرار است امروز بلافاصله پس از آغاز به کار مجلس برکو سخنرانی داشته باشد.

شنبه جانسون در نامه‌ای از مقامات اروپایی خواست برگزیت را تا تاریخ ۳۱ ژانویه به تعویق بیندازند. هرچند او این نامه را بدون امضاء به اتحادیه اروپا ارسال کرد. او همچنین از سران این اتحادیه خواست نمایندگان پارلمان را برای تصویب طرح خروج لندن از این اتحادیه تا تاریخ ۳۱ اکتبر راضی کنند، زیرا این تصمیم به نفع لندن و بروکسل است.

اتحادیه اروپا هنوز پاسخ روشنی به این درخواست‌های جانسون نداده است. جانسون پیشتر تاکید کرده بود لندن ۳۱ اکتبر (۱۰ روز دیگر) با توافق یا بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. با این حال، روز شنبه نمایندگان پارلمان انگلیس با رای به متممی، نخست وزیر این کشور را مجبور به تمدید زمان برکسیت کردند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار