پیش بینی برداشت حدود ۴ تن نیشکر از مزارع خوزستان

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به آغاز برداشت نیشکر از اراضی استان گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۴ تن نیشکر برداشت شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به آغاز برداشت نیشکر در خوزستان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳.۵ تا ۴ میلیون تن نیشکر از این مزارع برداشت شود که از این میزان برداشت، بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن شکر تولید می‌گردد.

او بیان داشت: نیشکر علاوه بر بحران خشکسالی پارشال، در اوایل امسال دچار سیل نیز شد که در مجموع به ۴۰ هزار هکتار از اراضی این شرکت آسیب وارد شد که خوشبختانه با همدلی و هم‌افزایی مجموعه شرکت نیشکر، موفق شدیم پس از بازسازی اراضی در رکوردی تاریخی امسال در فصل کشت بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر را کشت کنیم.

ناصری در ادامه اظهار کرد: این میزان کشت برای نخستین بار در صنعت نیشکر به وقوع پیوسته و مابقی این ۴۰ هزار هکتار آسیب‌دیده را نیز به کشت محصولات واسطی همچون گندم، کلزا و چغندر اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه برداشت نیشکر از امروز (۲۹ مهرماه) در واحد دعبل خزاعی آغاز شد، ادامه داد: در صورتی که شرایط اقلیمی طبیعی باشد، حداکثر تا فروردین ماه سال آینده به طول می‌انجامد.

ان مقام مسئول تصریح کرد: شرکت توسعه نیشکر از ۷ کشت و صنعت تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها ۱۲ هزار هکتار زمین زراعی در اختیار دارد و مجموع اشتغال توسعه نیشکر بالغ بر ۱۹ هزار نفر است که ۵۰ درصد شاغلین، روستایی هستند.

عبدعلی ناصری اذعان داشت: شرکت توسعه نیشکر مجموعا ۸۴ هزار هکتار اراضی زراعی دارد و امسال حدود ۲۵ درصد شکر تولیدی کشور را تولید می‌کند.

به گفته او، عملیات برداشت هر ساله از اواخر مهرماه آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت. این عملیات بزرگترین عملیات متمرکز برداشت در بخش کشاورزی کشور است که ۱۰۰ درصد به شکل مکانیزه و با دستگاه‌های برداشت نیشکر به نام "هاروستر" انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت نیشکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.