شهردار خرم‌آباد:

همکاری‌های شهرداری خرم‌آباد و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان گسترش می یابد

شهردار خرم آباد در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر گسترش همکاری‌های دو جانبه و تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شهردار خرم آباد در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر گسترش همکاری‌های دو جانبه و تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد.

محمد شریفی در دیدار با سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و جمعی از مسئولان، اظهار داشت: با افزایش وظایف شهرداری از بحث عمران و آبادسازی و آسفالت خیابان­‌ها تا ساخت و ساز شهری و فضا‌های سبز، حلقه­ سازمان فرهنگی هنری شهرداری از سالیان گذشته تا الان به فعالیت خود ادامه داده است.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی هم موضوعات خاص خودش را دارد، افزود: امیدواریم این سازمان بتواند در مورد فرهنگ‌سازی در زمینه ایثار و شهادت و دفاع مقدس همکاری بیشتری با دوستان داشته باشد و هیئت مدیره بتواند تعامل بیشتری را با ادارات و نهاد­های دولتی داشته باشد.

او در ادامه به بحث فرهنگ‌سازی اشاره و عنوان کرد: در سه نقطه شهر باید یک فرهنگ‌سرای محله‌ای شهیدان احداث کنیم که از منطقه گل سفید آغاز شود و این کار باید با همکاری کانون فکری کتابخانه­‌ها و سازمان فرهنگی و آثار دفاع مقدس صورت بگیرد.

شریفی در ادامه تصریح کرد: گسترش همکاری‌های دو جانبه و تلاش در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از هدف‌های ما خواهد بود.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به «تپه شهدا» گفت: موضوعی که بسیار ناراحت‌کننده است و به شهرداری برمی‌گردد، نظافت این محدوده است که شهدای گمنام در آن دفن شده‌اند و حتما باید درباره مبحث نظافت با شهردار منطقه یک صحبت کنیم.

او در ادامه به بحث نام‌گذاری معابر به نام شهدا پرداخت و افزود: بیشتر مناطق نام‌گذاری شده و اگر شهید یا شهیده­‌ای در آن منطقه وجود دارد، ما می‌توانیم نام آن منطقه را اصلاح کنیم.

شریفی گفت: اگر جایی بدون المان بود، پیشنهاد و در کمیته زیباسازی با الویت، بررسی می‌شود. امسال این کار درخصوص شهیدانی که مربوط به سپاه پاسداران هستند، انجام می‌گیرد و اگر به تفاهیم رسیدیم از تمام ارگان‌ها استفاده خواهیم کرد.

شهردار خرم‌آباد افزود: شهدا متعلق به همه­‌ی ارگان­ها ازجمله ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی هستند و در این زمینه رتبه‌بندی نداریم.

او همچنین عنوان کرد: در دهه فجر با همکاری اداره‌کل حفظ آثار استان، در هر منطقه ­ای که بمباران شده بود، یادمان‌هایی را برپا می­‌کنیم.

انتهای پیام/ب

گسترش همکاری‌های شهرداری خرم‌آباد و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.