دانستنی‌های پزشکی؛

بهترین درمان برای دردهای عضلانی/ پیشگیری از سرطان با برگ‌های شگفت‌انگیز

در این بسته‌ دانستنی پزشکی درباره فواید کارنوسین، برگ شلغم، حرارت‌درمانی و عوارض روغن کرچک خواهیم گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.
 
کارنوسین

کانوسین نقش مهمی را در بدن انسان ایفا می کند، عدم دریافت آن از طریق رژیم غذایی یا عدم استفاده کافی از این ماده، می تواند بر روی عملکردهای بدن تأثیر منفی بگذارد خبر خوب این است که می توانید از طریق رژیم غذایی خود این ماده را به شکل طبیعی دریافت کنید. بیشتر ماهی‌ها مانند ماهی قزل آلا از منابع غذایی سالم حاوی کارنوسین هستند.کمبود این ماده بیماری رایجی نیست. اما افرادی که از رژیم های کم پروتئین استفاده می‌کنند معمولا به کمبود کارنوسین مبتلا می شوند. گیاهخواران نیز گاها به این کمبود مبتلا می شوند.

ساعت10/ برگ ها درمانی نوعی سبزیجات را بشناسید/ روغنی که می تواند برای تمام افراد کشنده باشد/بهترین درمان دردها چه نوع درمانی است؟/

کارنوسین یک نوع آنتی اکسیدان طبیعی است که از دو اسید آمینه تشکیل شده است. یکی از کارکردهای مهم این ماده در بدن، ردیابی رادیکال های آزاد است. این ماده علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی فراوان، گفته می‌شود که به عنوان یک «بافر فیزیولوژیکی» نقش مهمی نیز در تنظیم آنزیم ها و کلسیم در بدن دارد.


بیشتر بخوانیدداروی تقویت حافظه‌ای که موجب سقط جنین می‌شود/ چرا برخی افراد همیشه گرسنه‌اند؟


حرارت درمانی

هدف از گرما درمانی (حرارت) این است که جریان خون و اکسیژن و مواد مغذی به منطقه که در آن کمپرس یا جسم گرم استفاده شده است، افزایش یابد گرما درد مفاصل و درد عضلات را آرام می کند و برای اسپاسم عضله بسیار مفید است. حرکت محدود و انعطاف پذیری تاندون‌ها و رباط‌ها را نیز می توان توسط گرما درمانی افزایش داد.

ساعت10

هنگامی که عضلات ما کار می کنند و تحت استرس قرار دارند، از اکسیژن محروم می‌شوند که این می تواند باعث تجمع اسید لاکتیک در عضله شده و درد ایجاد کند. اسید لاکتیک عامل ایجاد درد عضلانی است. گرما درمانی می تواند به تحریک جریان خون منجر شده و در از بین رفتن اسید لاکتیک در عضلات کمک کند.

برگ شلغم 

برگ‌های شلغم هم مانند دیگر سبزیجات برگ دار حاوی بالاترین حجم نیترات (بیش از ۲۵۰ میلی گرم/۱۰۰ گرم) می باشد. جذب مقادیر فراوانی نیترات از برنامه غذایی منجر به کاهش فشار خون شده، موجب تقلیل میزان اکسیژن مورد نیاز در حین انجام حرکات ورزشی می شود و کارایی ورزشکار را افزایش می دهد.

ساعت10

جذب ویتامین C کافیبرای ساخت و حفظ کلاژن ضروریست، که ماهیت پوست و مو را تشکیل می دهد. فقر آهن یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو به حساب می آید، که با جذب آهن کافی از مواد غذایی حاوی آهن همچون کلم برگ می توان مانع از ادامه ریزش موها شد. در صورتی که آهن کافی در برنامه غذایی شما گنجانده نشده باشد بر روی عملکرد بدن و چگونگی مصرف انرژی در بدن نیز موثر خواهد بود.

مشخص شده برگ های شلغم و دیگر سبزیجات سبز رنگ که حاوی مقادیر زیادی کلروفیل می باشند تاثیرات مثبتی در انسداد چرخه مخرب آمین های سرطان زا که بر اثر کباب کردن مواد غذایی در حرارت بالا تشکیل می شود دارد. اگر علاقه فراوانی به کباب کردن خوراکی ها بر روی ذغال دارید، به طور حتم باید آن‌ها را با سبزیجات سبز رنگ مصرف کنید تا اثر آن را خنثی کند.

گیاه کرچک و عوارض آن 

گیاه کرچک ظاهر بسیار زیبایی دارد ولیکن از ویژگی‌های گیاه کرچک، داشتن دانه‌های بسیار سمی است که در صورت بلعیده شدن کشنده هستند. لذا برای کاشت در فضای سبز توصیه نمی‌شود. در حقیقت تمام اجزای گیاه کرچک سمی است به ویژه دانه‌ها و بایستی دقت شود محل بازی کودکان نزدیک به گیاه کرچک نباشد.

ساعت10

از مضرات گیاه کرچک برای انسان، ریستین موجود در پوست دانه‌های این گیاه دارویی است، ریستین پروتئین بسیار سمی و کشنده است.

چنانچه دانه‌های کرچک توسط کودکان و بزرگسالان خورده شوند، تا چند روز علائم عمده‌ای از مسمومیت بروز نمی‌کند، مگر اینکه دانه‌ها جویده شده باشند. در این حالت علائم مسمومیت خیلی زود ظاهر میشود.

فرد مسموم اشتهای خود را از دست می‌دهد و دچار تهوع، استفراغ و اسهال میشود، به تدریج فرد دچار استفراغ مداوم، اسهال خونی و در موارد کشنده دچار زردی می‌شود. مقدار یا به اصطلاح دز کشنده در اطفال ۵ تا ۶ دانه کرچک و در بزرگسالان حدود ۲۰ دانه است.

انتهای پیام/

از عوارض گیاه کرچک چه می دانید؟

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
زرین
۱۹:۰۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اگر دانه کرچک سمی وکشنده است پس چرا روغن کرچک را بعنوان مسهل جهت روان کردن سیستم گوا رشی مورداستفاده قرارمیگیرد