همزمان با ایام اربعین حسینی؛

تولید و پخش بیش از ۱۸هزار دقیقه برنامه در صداوسیمای مرکز زنجان

مدیرکل صداوسیمای استان گفت: تولید و پخش بیش از ۱۸هزار دقیقه برنامه همزمان با ایام اربعین حسینی در صداوسیمای مرکز زنجان تولید و پخش شد.

تولید و پخش بیش از ۱۸هزار دقیقه برنامه در صداوسیمای مرکز زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،‌مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان با اعلام این مطلب که با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، و حماسه جهانی پیاده روی میلیونی بسمت عتبات عالیات و عزاداری‌های مردم مومن استان، رسانه استانی تمهیدات ویژه‌ای بمنظور انعکاس برنامه‌های این ایام انجان داد که نتیجه آن تولید و پخش بیش از ۱۸۰۰۰ دقیقه برنامه ازصدا و سیمای مرکز زنجان بود.

او از بکار گیری تمام امکانات و نیروی انسانی معاونت‌های مرکز در این ایام خبر داد و افزود: شبکه استانی اشراق از چند روز مانده به اربعین حسینی تمامی برنامه‌ها را با شیب ملایم به این مناسبت اختصاص داد که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های تا اربعین، حب الحسین و حماسه حسینی اشاره کرد.

 لطیفی افزود: امسال برای اولین بار با اعزام و استقرار اکیپ برنامه سازی امکان برقراری ارتباط زنده ماهواره‌ای با صحن مطهر حضرت علی (ع) در نجف اشرف و اطلاع رسانی منسجم و پخش اطلاعیه‌های ستاد مرکز‌ی اربعین بصورت روزانه ۳ ارتباط زنده محیا شده بود.
او در خصوص مستندسازی این مراسم اظهار کرد: دو گروه مستند ساز برای تولید مستند‌های فاخر در عتبات حاضرند و دو گروه دیگر نیز قرار است فعالیت‌های صورت گرفته در ۲۱ موکب استان زنجان مستقر در مسیر پیاده روی اربعین را پوشش دهند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجانحضور مسئولین، مادحین اهل بیت استان، پخش زنده فعالیت‌های مواکب اعزامی از استان در مسیر خدمت رسانی به زوار اربعین را نقطه عطف این ارتباط شمرد و گفت: علاوه بر پخش برنامه‌های عزاداری شهرستانها، دسته جات عزاداری حسینیه اعظم و زینبیه اعظم هم در دو نوبت ظهر و عصر بصورت زنده به روی آنتن رفت.

 لطیفی مجموع برنامه‌های معاونت سیمارا بیش از ۱۰ هزار دقیقه اعلام کرد.

رئیس رسانه استانی با اشاره به برنامه‌های شبکه استانی صدا افزود: رادیوی استانی هم ویژه برنامه‌های خود را از اول مهرماه آغاز کرده بود و در قالب برنامه‌های روتین، آیتم‌هایی را با رویکرد اطلاع رسانی و آموزش، ارتباط با دستگاه‌های مسئول مانند ستاد بازسازی عتبات، ستاد اربعین، هلال احمر، اداره گذرنامه ناجا و همکاران مستقر در نجف و کربلای معلی، بصورت روزانه در برنامه‌های روتین خود از جمله سلام زنجان، خانواده و آخشاملار پخش کرد.

همچنین در ویژه برنامه رسم دلدادگی باحضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه ابعاد مختلف قیام حسینی و سرمشق شدن عاشورا در ادوار مختلف را مورد بررسی و تبیین قرار گرفت و اجرای مشترک با مرکز آذربایجان شرقی بمدت ۴ ساعت ویژه برنامه معاونت صدا در روز اربعین حسینی بود.
 
انتهای پیام/ن
 

تولید و پخش بیش از ۱۸هزار دقیقه برنامه همزمان با ایام اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.