بهره برداری از طرح‌های آبرسانی در ۴ شهر مازندران

در راستای تامین، تقویت و توزیع آب شرب مشترکان طرح‌های آبرسانی در شهر‌های شیرود، عباس آباد، سلمانشهر و نکا تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،مجید عبدالهی مدیر عامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: طرح آبرسانی در شهر شیرود شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه با پیش بینی آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه و احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی با پیش بینی اعتبار ۳۰میلیارد ریال در امسال در دست اقدام است که تا کنون حفر چاه به اتمام رسید و زمین برای احداث مخزن ذخیره آب خریداری شد.

او با بیان اینکه در شهر عباس آباد به منظور افزایش توان تامین آب آشامیدنی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با پیش بینی آبدهی ۲۰ لیتر در ثانیه و اعتبار ۹ میلیارد ریال در دست اجراست افزود: حفاری چاه به عمق ۱۲۰متر به اتمام رسید و در مرحله آزمایش پمپاژ قرار دارد.

عبدالهی گفت:در شهر نکا زمین مورد نیاز برای حفریک حلقه چاه با اعتبار ۸ میلیارد ریالی با پیش بینی آبدهی ۵۰ لیتر در ثانیه خریداری و پیمانکار مربوطه انتخاب شد هم اکنون در مرحله شروع عملیات اجرایی است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران افزود: در منطقه کرات کتی سلمانشهر نیز طرح‌های اجرای شبکه توزیع آب به طول۳.۵کیلومتر و احداث منبع ذخیره هوایی آب به ظرفیت۳۰۰ متر مکعب، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی ۱۵ لیتر در ثانیه با هزینه کرد ۱۸میلیارد ریال به اتمام رسیده و پکیج ارتفاء کیفی جهت بهره برداری از این طرح نیز با پیش بینی۶میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

او با بیان اینکه تا پایان امسال تصفیه خانه آب دراسله با هزینه کرد ۶۰میلیارد ریال نیز به ظرفیت۸۶۴۰متر مکعب در شبانه روز به بهره برداری می‌رسد، گفت: در شهرساری عملیات احداث شبکه توزیع اصلی به طول ۱۰ کیلومتر آغاز و تا کنون ۸کیلومتر به اجرا در آمده است وکلنگ طرح مقاوم سازی و اجرای کلکتور مکش مخزن لسانی به زمین زده خواهد شد.

عبدالهی افزود: اقدامات لازم برای عملیات اجرایی این طرح‌ها درحال پیگیری است.

انتهای پیام/س

تکمیل طرح‌های آبرسانی در ۴ شهر مازندران تا پایان امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار