مدیرکل شبکه پایش هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت تسریع کشت کلزا در مناطق سردسیر

حقیقت گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان مناطق سردسیر و معتدل به ویژه غرب و شمال غرب توصیه می شود که هر چه سریع تر کشت کلزا را انجام دهند.

 

ر.ز/کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/ضرورت تسریع کشت کلزا در مناطق سردسیرمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: براساس بولتن های هواشناسی تا روز چهارشنبه در دامنه زاگرس، شمال غرب و غرب کشور رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

به گفته وی، تا پایان هفته  طی ساعات بعدازظهر در دامنه جنوبی البرز همچون استان های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده همراه با وزش باد دور از انتظار نیست.

حقیقت با اشاره به اینکه تا پایان هفته به طور متناوب جو کشور ناپایدار است، بیان کرد: در روزهای پنج شنبه و جمعه بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد علاوه بر دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز، برخی نقاط جنوب غرب و برخی مناطق مرکز در بر خواهد گرفت، ضمن آنکه تا پایان هفته برای سواحل شمالی بارش باران همراه با کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.

این مقام مسئول در توصیه ای به دامداران گفت: با توجه به شرایط جوی به عشایر و دامداران توصیه می شود تا پایان هفته از رفتن به دامنه کوه  و حاشیه رودخانه ها در ارتفاعات البرز و زاگرس اجتناب کنند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند/محلول پاشی درختان انار با نیترات پتاسیم


وی با تاکید بر اجتناب از محلول پاشی و سم پاشی مناطق نیمه شمالی کشور تا پایان هفته افزود: به کشاورزان مناطق سردسیر و معتدل به ویژه غرب و شمال غرب پیش بینی می شود که هر چه سریع تر کشت کلزا را انجام دهند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به شرایط دمایی در مناطق شمالی و نیمه غربی به گلخانه داران توصیه می شود که مراقب نوسانات دما به ویژه در صبح هنگام باشند.

حقیقت در توصیه دیگر به پسته کاران گفت: با توجه به پایان فصل برداشت پسته به باغداران توصیه می شود که نسبت به آبیاری سنگین و سپس با پایان بارش ها نسبت به محلول پاشی باغات با میکرو مغذی ها اقدام کنند.

این مقام مسئول میزان بارش در فصل پاییز را نرمال ارزیابی کرد و افزود: براین اساس کشاورزان در آغاز سال زراعی جدید مشکلی در آبیاری سطحی ندارند و برای مابقی سال از الان نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

وی در پایان تصریح کرد: بارش‌های مناسب در سال زراعی گذشته و رفع نسبی مشکلات کم آبی کشاورزان بدان معنا نیست که آن‌ها صرفه جویی در منابع آبی نداشته باشند.

انتهای پیام/

گلخانه داران مراقب نوسانات دمای صبح هنگام باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار