فرماندار سروآباد:

گردشگری محور توسعه سروآباد/هورامان ثبت جهانی می‌شود

فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه در حوزه گردشگری، گفت: گردشگری به یکی از محور‌های اصلی و مهم توسعه پایدار در سروآباد تبدیل شده است.

گردشگری محور توسعه سروآباد/هورامان ثبت جهانی می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، کامیار میرزایی فرماندار شهرستان سروآباد شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه بیت المقدس کردستان گزارشی از خدمات صورت گرفته در سروآباد ارائه کرد و گفت: شهرستان سروآباد با جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفرکه ۸۲ درصد این جمعیت در روستا ساکن هستند.

فرماندار سروآباد ادامه داد: گردشگری شهرستان سروآباد در دهه‌های اخیر رونق گرفته و سالانه بالغ بر ۸۰۰ هزار نفر مسافر به شهرستان مسافرت می‌کنند که این امر باعث رونق صنایع دستی، توسعه خانه مسافر، هتل و مشاغل وابسته به آن شده است و باعث اشتغال‌زایی قابل توجه و مهاجرت معکوس در بخش هورامان شده است.

او با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سروآباد از سال ۹۲ تا کنون، بیان کرد: در کلیه روستا‌های هدف بالای ۹ خانوار مطالعه طرح هادی صورت گرفته و ۱۱ روستا نیز بازنگری شده است و اجرای طرح هادی در ۴۰ روستا‌های هدف بالای ۲۰ خانوار به تعداد ۶۴ روستای شهرستان صورت گرفته که برابر ۶۲ درصد از کل روستا‌های موجود در این شهرستان است.

او اضافه کرد: از سال ۹۲ در راستای اجرای طرح هادی در روستا‌های این شهرستان اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

فرماندار سروآباد افزود: اجرای آسفالت از قیر یارانه‌ای و رایگان در ۱۵ فاز اجرای آسفالت در مجموع ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان عملیات آسفالت صورت گرفته است.

او از طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: در بحث بازسازی واحد‌های آسیب‌دیده ناشی از زلزله برای ۲۱۵ واحد مسکونی ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان تسهیلات و ۴۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض هزینه شده است.

میرزایی اظهار داشت: احداث ۶ سد آبخیزداری شامل ۳ سد سنگی ملاتی و ۳ سد گابیونی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با اعتبار اولیه ۵۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بوم‌سازگان زاگرس در روستای تغیان سروآباد در حال اجراست.

او از اقدامات انجام شده توسط اداره آب و فاضلاب گفت و ادامه داد: تعداد روستا‌های تحت پوشش خدمات آبفار بعد از انقلاب اسلامی ۶۰ روستا و شاخص بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی ۸۴ درصد جمعیت روستایی بوده است.

او به اقدامات صورت گرفته و درحال انجام در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در بخش شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروآباد اشاره کرد و افزود: فعال نمودن بخش تخصصی بیمارستان شهید چمران، ببازسازی و نوسازی خانه بهداشت، احداث مرکز بهداشتی درمانی پایگلان و بسیاری از موارد دیگر ۲۲ گرفته است.

فرماندار شهرستان سروآباد گفت: عملیات صورت گرفته در راه‌های اصلی و روستایی شهرستان سروآباد در دولت تدبیر و امید بسیار قابل ملاحظه و خوب بوده است و به صورت کلی حدود ۷۶۰ میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.

میرزایی تصربح کرد: تعداد روستا‌های فاقد گاز در حال حاضر ۹ روستا است که این رقم در سال ۹۲، ۳۰ روستا بوده و در کل تعداد روستاهایگازبدار شصت و چهار روستا است.

او ادامه داد: به تکمیل و ارسال پرونده ثبت جهانی هورامان به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت است و ۱۸ واحد خانه مسافر دارای مجوز و ۱۲ واحد بین راهی دارای مجوز در این شهرستان فعال است.

سرپرست فرمانداری سروآباد یاداور شد: ۱۵ میلیارد تومان برای اشتغالزایی با سود کم به متقاضیان پرداخت شده است که در صورت وجود متقاضی، بازهم اعتباراتی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/ز

هورامان بزودی ثبت جهانی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.