نگاه تزیینی و سطحی جامعه به کودکان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: جامعه غالبا به کودک نگاه تزیینی و سطحی دارد و این موضوع باید در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، سمیه قاسمی طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به اهمیت دوران کودکی، بر ضرورت توجه به این قشر تاکید کرد و گفت: توجه لازم نسبت به کودکان دیده نمی‌شود و جامعه غالبا به کودک نگاه تزیینی و سطحی دارد و این موضوع باید در جامعه تبیین شود.

او با بیان اینکه در فرهنگ دینی نیز بر لزوم حمایت از کودکان تصریح شده است، افزود: اگر در گوشه‌ای از اجتماع انسانی مشکلی وجود داشته باشد این مشکل بر سایر بخش‌ها نیز اثرگذار است و نباید از کنار آن با بی‌تفاوتی رد شد.

قاسمی طوسی گفت: نباید از مشکلات حوزه کودکان غافل شویم، چون کودکان با آینده جامعه و فردای ما پیوند دارند و هرچه توجه به آنان بیشتر باشد در حقیقت به فردای خود بیشتر توجه کردیم.

او با بیان اینکه در زمینه چالش‌های حقوق کودک، مشکلات به‌مراتب بیشتر است و در این زمینه با کمبود و نارسایی قوانین مواجه هستیم، افزود: یکی از چالش‌های حقوقی، آشنا نبودن بسیاری از صنوف با پیمان نامه حقوق کودک است که ایران مفاد آن را پذیرفته است.

مدیرکل امور خانواده و استانداری مازندران کمبود و نارسا بودن قوانین را از دیگر چالش‌ها در این راستا بیان کرد و گفت: در حوزه کودک آزاری، کودکان کار و خیابانی نیز مشکلاتی وجود دارد و باید زیرساخت‌های نشاط آفرین را برای کودکان فراهم کرد.

قاسمی طوسی افزود: پایین بودن ضریب حضور کودکان در مهد کودک، حضور کمتر از ۱۵ درصد از کودکان زیر ۶ سال در مهد کودک‌ها و رها بودن بقیه و نامشخص بودن متولی کودکان در کشور و مداخله دستگاه‎‌های متعدد در کار بهزیستی از دیگر مشکلات است و بسیاری از مدیران نیز توجه لازم به این قشر ندارند.

انتهای پیام/ س

تبیین اساسی نگاه جامعه به کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.