عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

بررسی طرح تعطیلی پنجشنبه‌ ها در صحن علنی مجلس

یوسف نژاد گفت: بررسی طرح تعطیلی روز‌های پنجشنبه در مراکز اداری استان‌های کشور در کمیسیون اجتماعی پایان یافت و در اختیار هیات رئیسه مجلس قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم  طرح تعطیلی روز‌های پنجشنبه ها در مراکز اداری استان‌های کشور را در نوبت ارائه به صحن علنی قرار داده و بزودی برای تصویب در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مورد مخالفت دولت با تعطیلی پنج شنبه‌ها در مراکز اداری استان افزود: به هر حال دولت نظر خودش را همانند بسیاری از طرح‌ها و لوایح دیگری که در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود، ارائه داد و از لحاظ قانونی این مجلس شورای اسلامی است که حرف آخر را در ارتباط با تصویب قانون می‌زند.

یوسف نژاد گفت: در صورت تصویب این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، مراحل قانونی دیگر برای اجرایی شدن این قانون پیگیری خواهد شد.

او افزود: این طرح برای دولت به دلیل سرشکن شدن ساعات کاری پنجشنبه در سایر روز‌های غیر تعطیل هفته، بار مالی را به دنبال نخواهد داشت و به نظر می‌رسد مزایای دیگری بر این کار مرتبط است که نمایندگان در طرح پیش بینی کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس یکی از دلایل طرح چنین مساله‌ای در مجلس شورای اسلامی را تعطیل بودن روز پنجشنبه در پایتخت بیان کرد و گفت: در حال حاضر روز پنجشنبه تمام وزارتخانه ها، سازمان و دستگاه‌های دولتی و حتی غیر دولتی در پایتخت تعطیل هستند و هر گونه پیگیری کار‌های اداری از سوی استان‌ها نیز در این روز متوقف می‌شود.

او افزود: در مراکز استان‌ها برخی از شرکت‌های خدماتی مانند شرکت‌های وابسته به وزارت نیرو (آب، برق) وزارت نفت (گاز) و مخابرات تعطیل هستند و این روند نوعی تبعیض در دستگاه‌های دولتی و کارمندان محسوب می‌شود که با اجرایی شدن این طرح برچیده می‌شود.

یوسف نژاد مزیت دیگر این طرح را از نگاه مجلسی‌ها صرفه جویی در مصرف انرژی و ارتقاء راندمان کاری بیان کرد و گفت: به هر حال زمانی که ساعات کاری پنج شنبه‌ها در طول هفته سرشکن می‌شود، ساعات کاری ادارات در طول هفته نیز افزایش خواهد یافت و این روند ارتقاء بهره وری و راندمان کاری ادارات و دستگاه‌های دولتی در استان‌ها را به دنبال خواهد داشت.

او افزود:  کارمندان دولت زمان بیشتری را در طول هفته برای حضور در منزل و خانواده در اختیار دارند تا بتوانند به تفریحات سالم بپردازند.
بیشتر بخوانید:لغو تعطیلی پنجشنبه ها در کهگیلویه وبویراحمد
یوسف نژاد با بیان این که نمایندگان مجلس با بررسی کامل مزیت‌ها، این طرح را مطرح و حتی در کمیسیون نیز کار‌های کارشناسی خوبی بر روی آن انجام شده است، گفت: پیش بینی می‌شود که با ارائه طرح در صحن علنی اکثریت نمایندگان با آن موافقت کنند و در صورت تصویب نیز دولت موظف به اجراست.

طرح تعطیلی پنج شنبه‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور به منظور آنچه که هماهنگی و وحدت رویه اداری سطح کشور با پایتخت که این روز را در تعطیلی به سر می‌برد، تهیه و ارائه شده است.
 
منبع:ایرنا

انتهای پیام/س
 

طرح تعطیلی پنجشنبه‌ ها به صحن علنی مجلس می رود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار