صدای تولید

اشتغال با راه اندازی کارگاه های کوچک تولیدی

راه اندازی کارگاه های کوچک تولیدی در روستا می توان در افزایش اشتغال و تولیدات داخلی گامی برداشت.

افشین توزیع کننده مرغ بومی  در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: در سال ۹۴ کارگاه توزیع مرغ بومی در شهرستان سربیشه  راه اندازی کردم.

او با اشاره به اینکه در ابتدای کار حدود ۱۰۰هزار جوجه مرغ بومی در روستا‌های استان توزیع کرده است افزود:  روند اداری، برنامه واکسیناسیون به صورت دوره‌ای نیز با همکاری کامل دامپزشکی صورت می‌گرفت، اما به دلیل عدم رعایت بهداشت در روستا‌ها با تلفات اکثریت مرغ‌ها مواجه شدیم.

افشین با بیان اینکه در کار توزیع مرغ بومی موفقیت چندانی بدست نیاورد  ادامه داد: در تیرماه امسال  فعالیت در حوزه بسته بندی تخم مرغ محلی را آغاز کرده است.

افشین ادامه داد: کار در بعضی از روستا‌ها به دلیل مسافت طولانی دشوار است چرا که تخم مرغ محلی از تخم مرغ صنعتی زودتر فاسد می‌شود و به ماشین یخچال دار نیاز است.

توزیع کننده  مرغ بومی با اشاره به اینکه  با  اعطای تسهیلات  می توانیم تجهیزات کارگاه  توزیع خود را افزایش دهین و با خرید ماشین های یخچال  دار در استان هایچابهار، سمنان و مشهد  توزیع تخم مرغ محلی را داشته باشیم. 

پرورش دهنده مرغ بومی در سربیشه گفت: با ایجاد این کارگاه می‌توانیم به تعداد شاغلین این رشته کاری بیفزاییم چرا که روزانه برای دریافت تخم مرغ به روستا‌های مختلف رفته و ضمن ایجاد شغل آموزش‌های لازم به افراد مورد نظر داده می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

افزایش اشتغال با راه اندازی  کارگاه  بسته بندی تخم مرغ محلی 

برچسب ها: صنعت ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار